söndag 1 februari 2009

Vägning och första måanaden!

Dags för veckovägning och trots hårt slit så visade bara vågen0,4 - Så dåligt resultat men ändå ett minus, får väl glädja mig åt de 2,5 förra veckan...

Efter min första sunda månad har jag lyckats gå ner 6, o kilo! Det är i alla fall inte dåligt på 4 veckor tycker jag. Bara 0,6 kvar till min första del mål ( 68KG) och det ska jag klar denna vecka!

Sedan ska jag kämpa på mot 65 ska ha nått dit innan sommaren i alla fall...Har ju ganska så gott om tid tycker jag!

Idag började dagen med en promenad runt spåret och sedan simmade jag 30 min när vi var i simhallen med barnen.

I Morgon ska jag börja och äta frukost och enbart ersätta kvällsmålet, om jag går upp i vikt under veckan kommer jag köra nutrilett en vecka till eller två senare men först ska jag testa att trappa upp ( allevo är inget gott och man blir inte mätt).

Idag lagade jag en jätte god lax med bulgur till, smaskens!

OM ni har några goda maträtter ni vill dela med er av (GI) så lämna gärna lite recept bland kommentarerna!

Nu ska jag sova gott börjar tidigt i morgon, 06.00.

Godnatt!

7 kommentarer:

  1. Har du kollat in min receptblogg? Där finns massa recept som säkert funkar med GI också. Säg till om du vill att jag mailar en fil med alla recepten. 6 kg på en månad tycker jag är ett skitbra resultat. Kollade just vad jag hade, 9 kg, men då inbegriper det första veckan av pulvringen då man alltid går ner mer. "I vanliga fall" så ligger jag runt 6 kg, och då äter jag ingenting... Så grattis till det "braiga" resultatet!! Kramar

    SvaraRadera
  2. 6 kg på en månad? Det är ju svinbra!

    Nu ser vi till att stegräknaren får jobba på idag!

    Kram!

    SvaraRadera
  3. Toppenbra resultat...bra jobbat tjejen. Kram kram

    SvaraRadera
  4. Wow! 6 kilo på en månad!
    Verkligen bra resultat!

    SvaraRadera
  5. Är verkligen nöjd med min första månad men det är ju tack vare nutrilett och GI jag lyckats så bra, kan ju bli så att jag går upp allt nu när jag börjar äta igen, har ju bytt ut frukost och kvälls mål i två veckor och nu lägger jag til frukost och på lördag plockar jag in även kvällsmålet, får väl se vad som händer... Tack i alla fall!!!

    SvaraRadera
  6. 6 kg på en månad är ju kanonbra jobbat! =) Delmålet lär du klara galant nästa vecka.

    Det är såå himla roligt att hitta ännu fler viktbloggar, såå inspirerande. Roligt att du också kommer från Linköping =) Det här klarar vi! Ha det såå fint.

    SvaraRadera
  7. Malin !

    Är du också från Linköping? Vart bor du, jag finns i Tallboda!

    Letar efter en promenad kompis men ingen bor där jag bor!

    / Sandra

    SvaraRadera