onsdag 8 april 2009

Cykeldag 2

Tog cykeln i dag igen gick snabbt och lätt på morgonen men när jag skulle hem regnade det men vad gör väl det inget kan slå den hemska upplevelsen av motvind i går!
Ser verkligen fram emot ett par dagars ledighet nu, är lie orolig inför fredagen bara... ska ju iväg till svärföräldrarna då och där vankas väl påskmiddag kan jag tänka mig, vet inte riktigt hur jag ska förhålla mig till maten, vill ju inte verka otrevlig och min svärmor har alltid en massa gott både till lunch fika och middag, brukar ätas en hel del... Jag får väl ta lite av det som är bäst för mig helt enkelt, denna gång ska vi ju bara vara där en kväll och en dag så det blir ju inte så länge, får väl äta soppa eller shake resten av påskhelgen då maken ändå jobbar!

Sedan har jag börjat fundera på sommaren då brukar hela släkten vara ett par veckor tillsammans i stugan och samma sak gäller då, hur ska man klara de veckorna utan att förlora för mycket av det nya sunda tänket, självklart ska jag unna mig en härlig semester men vill ju inte gå upp för mycket! Därför vill jag ner till 63 innan sommaren så jag har två kilo att äta upp mig på!

Nytt slutligt mål är alltså 63


Men först ska jag nå 65, 0 verkar inte så lätt de sista hektona sitter som berget verkar det som, kanske måste lägga om taktik för att nå 63 min kropp har väl vant sig vid de nya vanorna nu och då tappar jag inte med i vikt...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar