tisdag 16 juni 2009

Ingen bra dag, många olyckor!

Hann bara komma till jobbet idag och så ringde de från lill tjejens förskola hon hade cyklat omkull och klämt fingret under den stora tunga dagoscykeln, blodet forsade och personalen ansåg att det bara var att åka till farbro doktorn. Som tur var ställde en snäll arbetskamrat upp och körde hem mig då jag cyklat och det hade tagit alldeles för lång tid att ta mig till lill tjejen annars. När jag kom låg hon på soffan i personalrummet under en filt, rädd och ledsen med ett stort omslag om handen. Jag fick inte röra utan vi åkte direkt till vårdcentralen utan att ha beställt tid. Allt gick jätte bra fick hjälp direkt, hon blödde ganska mycket och hade rejäla blodutgjutelser på fingrets insida och nageln var blå, blev tvättad och omlagd men som tur var så var inget brutet. Kommer med all sanolikhet att tappa sin lilla nagel...

Vi åkte hem och hade en ledig dag. Lill tjejen somnade av utmattning av alla uppståndelse. Sedan väl hemma blev det full fart igen. Hämtade syster på fritids ich berätade och vissade alla. Hämtade väskan på förskolan alla kom och vile se på fingret och hon visade stolt!

Var ute och sprang och lekt i det härliga vädret jag på pekade att hon skulle ta det lite lungt och akta fingret men ändå lyckades två till olyckor inträffa innan dagens slut fört skrapades båda knäna och ett par minuter senare båda armbågarna...

Hoppas ni har haft en bättre dag än lilla Bea!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar