torsdag 2 juli 2009

En dag kvar...


...till semestern!!!

Förstå vad härligt att bara få ta dagen som den kommer. Fem härliga veckor utan några egentliga måsten!


Igår firade vi maken och pappan i familjen som fyllde 35 år.
Bakade en tårta från midssommar buffe nummret. Färdiga maräng bottnar med chokladtryffel fyllning och hallon grädde och en massa jordgubbar. Eftersom mamma har diabetes så åt hon och jag hallongrädde med jordgubbar, jag vet att det är ett stort övertramp men jag ville verkligen äta något lyxigare på kalaset.
Börjar bli lilte orolig nu inför den stundande semestern tror att det kommer bli vårt att hålla vikten då det kommer finnas så många frestelser...Kommer nog att bli en tuff höst.
har satt upp ett nytt mål: 60 kg till jul och sedan är jag i mål!
Som det ser ut nu är det 3 kg dit men som sagt det kan ju vara några till när jag nystartar igen v 33!!!
Vilka hänger på en liten power start då???
Tänker börja med att köra en detox för att rena kroppen kan ju bodra till en viktminskning.
Nu pausar jag, eller rättare sagt jag pausade vid midssommar då jag började äta potatis och bröd och en annan massa dåligheter.
Låt oss göra en plan klar tills det är dags!


1 kommentar:

  1. Hej hej,
    jösses vilken smaskig tårta. My god.
    Är inte så duktig på det här med områdena i Linköping men jag har förstått att jag befinner mig i Hackefors :-)
    Jag hade tänkt vara i mål redan i höst men som det känns nu så verkar det bli svårt. Så om jag inte lyckas är jag definitivt på!!!
    Ha en fin helg

    SvaraRadera