fredag 21 augusti 2009

Härliga fredag!

Det är något speciellt med fredagar trots allt! Känns så härligt när fredagen äntligen kommer. Man varvar liksom ner och ser fram emot en riktigt härlig och trevlig kväll tillsammans med sina närmaste.

( Annat är det väl för ungdomen de ser väl fram emot en kväll utan sina närmaste en kväll ful av vänner och nya bekantskaper...)

I kväll när maken kommer hem ska jag dra en sväng till IKEA där ska jag försöka hitta lite tyg så jag kan passa på att sy nya gardiner till tjejernas rum nu när jag ändå är hemma. Båda har ju haft paneler men det är inte alls bra att ha då båda har sina skrivbord framför fönstren, får väl åter gå till den 80-taliga kappan....Känns ju så där men vad ska man göra?

När jag kommer hem ska vi grilla lite spett och korv, ska bli gott!

Tränade ju igår och var verkligen helt slut, cyklade till och från gymmet och det tog verkligen knäcken på mig, gud vad man tappar kondition snabbt! Nu måste jag bygga upp den igen.... Etta pass i veckan de sista två veckorna har känts mer än nog! I morgon får jag nog palla mig upp klockan 7 och gå en långpromenad då maken jobbar hela helgen annars kommer jag väl inte ut annat än på promenaderna med hunden.

Nu är det snart dags för lite mellanmål här hos oss, en god kopp te och skinkrullar till mig medan barnen ska mumsa i sig Wienerbröd som snälla pappa kom hem med förut!

Ska nog lyxa till med lite pistagenötter och chasewnötter i kväll!

Ha en trevlig fredag allesammans! Tittar in hos er alla i morgon igen.

2 kommentarer:

  1. Duktigt jobbat med träningen där!!! Trevlig helg. Kram och pepp

    SvaraRadera
  2. Fredagsmys... Inte så illa som det låter!! Hoppas ni får en helhärlig helg!!
    Kram

    SvaraRadera