måndag 31 augusti 2009

Härliga måndag!

Måndagen börjar alltid alldeles för tidigt klockan ringer 4.30 inte klokt efter att man varit ledig två dagar. Börjar jobba 5.45 en okristlig tid en måndagsmorgon...Inte undra på att man känner sig lite sliten när eftermiddagen kvällen kommer...

Ska väl bege mig ut på en promenad sedan men just nu känns det som om jag bara vill slappa hela kvällen har ingen lust alls om jag ska vara ärlig...men motivationen kanske kommer, man kan ju hoppas :-)

Håller på med en datautbildning nu på jobbet, ska pågå tills jul, min näst kommande uppgift är att göra en presentation i "power point" eller "open office" sedan ska bilderna redigeras i Photofiltre har precis laddat ner det, men jag vill ju ha svensk text på menyfältet,någon som vet hur man gör? Min engelska är kass när det gäller såna termer....Man ska kunna ladda ner det download sidan men hur gör man???

Dagens redovisning:
Frukost: Havregrynsgröt med mjölk och ett kokt ägg och en kopp te
Mellis: Ett äpple
Lunch:Naturdiets sparrissoppa
Mellis:Vaniljyoghurt med pauluns musli samt björnbär och kokt ägg.
Middag: Sallad och "thaigryta"
Kväll: En kopp te

Ps: Är det ok att äta vårrulle? Antar att svaret blir nej!!!

4 kommentarer:

  1. Fy vad tidigt du går upp..under bästa skönhetssömnstimmen ju. ;)

    SvaraRadera
  2. Å jisses vad du kliver upp tidigt. Jag bröt ihop när klockan ringde strax efter sex... ;)

    ps. Länkar till dig nu!

    SvaraRadera
  3. Fy så tidigt att gå upp.
    Som svar på kommenaren om endast en frukt om dagen så är det just bara under rivstarten som man rekommenderar det. 1- max 2 frukter om dagen.
    Själv är jag extremt dålig på att äta mellanmål men jag brukar ta en halv avokado eller ett ägg istället. Inte samma sak som frukt men det är min melodi :-) Kram och pepp

    SvaraRadera
  4. ...och jag tyckte att jag börjar tidigt som börjar 6.45.
    Strongt av dig som gick ut och gick trots att du helst häckat i soffan1

    SvaraRadera