söndag 9 augusti 2009

I morgon återkommer vardagen och rutinerna!

Helgen har spenderats i Göteborg vi har verkligen njutet av de sista dagarna innan alvaret börjar i morgon igen. Vi kom till Liseberg klockan 11 i lördags och gick hem vid 23 !!! Från öppning till stägning alltså! Barnen älskade det, de åkte allt de fick. Favoriten var slänggungan den åktes flera gånger, även flumride var poppis.

Ja i morgon ska man vara på jobbet kl 5.45 hur ska man klara det??? När man sovit länge och gott upp hur sent som helst i fem långa härliga veckor..

Samtidigt känns det kul att komma tillbaka och träffa alla härliga arbetskamrater och barn igen, man vet aldrig hur hösten kommer att bli och vilken grupp man kommer att jobba med, spännande att lära känna alla små nya barn som börjar hos oss. Hoppas att vi får och kan forma en bra grupp.

Semestern är slut men sommaren är kvar ett tag till det får man inte glömma. Jag har ju tur som kan vara ute om det blir en fin sensommar och höst. Visst känns det ändå lite vemodigt att tänka på att det är ett helt långt år tills semestern kommer igen....

Jag tycker synd om maken som ska få upp barnen kl 6 i morgon lill tjejen har sovit till 9-10 flera veckor nu hon kommer inte att bli lätt i morgon men som sagt då är ju jag inte hemma, hihihi.

Nu ska jag försöka förberedda allt inför morgondgaen och sedan ska jag försöka komma isäng tidigt om det är möjligt efter fem veckor av sena kvällar...

Lycka till på era jobb i morgon allesammans nu börjar rutiner och vardagen igen!!!

2 kommentarer:

  1. Japp, nu sitter man här på jobbet... Smygläser lite bloggar :) Hade tänkt läsa bloggar i morse, men jag fick ett ryck och gick en promenad istället. Bara en halvtimme, men ändå! Var i Göteborg bodde ni? Kram

    SvaraRadera
  2. Började jobba idag jag med...och det var inte lätt att få upp barnen...och inte mig själv heller för den delen.;)

    SvaraRadera