lördag 22 augusti 2009

Lördag!

Dagen har sakta med säkert passerat. Maken jobbar och jag är hemma med två barn som inte vet hur man ska hålla sams. Vet inte vad som hänt med dem men det kan ju så klart bero på att e är trötta på att vara hemma. De är ju vana att vara ute och leka hela dagarna och nu får de nöja sig med varandra.
Jag började dagen med att sy gardiner till tjejernas rum, blev nöjd med resultatet. Även om det fortfarande känns lite jobbig att det nu hänger kappor i deras rum, men vad gör man inte för smidighetens skull, det fungerar helt enkelt inte med något annat bakom skrivbordet. Hittade faktiskt tyget på IKEA fyndet, efter att jag tittat på tyg avdelningen i två olika butiker.

Idag har jag surfat runt och kollat på alla vackra väggord som finns att köpa. Är sugen på att ha ett i köket efter att vi renoverat. Bra att köpa nu va? Jag menar renoveringen kommer väl igång om några månader... Köpte en ny sits till toaletten ska ju måla om toalettskåpet vitt, och då måste vi ju ha en vit toalettsits i trä. (Skåpet och sitsen idag är ju träfärgad) Hittar hela tiden på mer projekt åt min make, han blir så glad så. Men när köket och toaletten är fixad så är vi klara för den här gången.

Maken jobbar en timma till sedan ska jag ut på min efterlängtade långpromenad! I morgon är det vägdag och jag har ett nytt batteri att sätta i vågen så i morgon levereras resultatet.

Många av er lägger ut sina veckomatsedlar på sina bloggar, vill bara säga tack för det ni ger mig inspiration! Nu ska jag surfa runt efter något smaskigt att bjuda familjen på i kväll!!!

Ps: Grillningen igår blev hel lyckad! Satt på vår altan med en massa levande ljus tända medan mörkret la sig och regnet smatrade på glasrutorna, härlig mysfaktor!Ds

8 kommentarer:

  1. Hej...välkommen till min blogg. Vi ska resa till Thailand i vinter. Jag skrev inte det i inlägget... jag tänkte att folk har nog tröttnat på mitt tjat om denna resa... Hehe.

    SvaraRadera
  2. tack för peppingen - jaaaa nästa vecka blir det strikt men det slank ned lite snask igår kväll...men jag måste få njuta lite granna eller hur ???

    SvaraRadera
  3. Japp! Jag är gift, vi gifte oss borgerligt samma dag som vi sen döpte Sebastian i kyrkan :)11 januari 2003. Dock såg jag så hiskelig ut att jag bara vill bränna alla bilder hahaha. Hade ju havandeskapsförgiftning med Sebbe och släpade på massor av extra kilon så jag kände mig allt annat än läcker den dagen. Klädd i svarta byxor och svart kavaj ;)
    Men vi ska åka till Vegas och förnya bröllopslöftena om några år och då ska jag se till att vi tar foton hos en proffsfotograf!
    Bröllop är fina att gå på, men jag skulle aldrig vilja gifta mig med full utstyrsel och jättekalas. Vi hade endast närmaste familjen med så dopgästerna fick veta det först vid kaffet när dom såg den kombinerade bröllops/doptårtan :)

    Hoppas vägningen gick bra idag! Jag tar en nystart (igen) på måndag hehe.
    Kram!

    SvaraRadera
  4. Hoppas du får en trevlig kväll!

    SvaraRadera
  5. Oj, blir trött bara jag läser om era renoveringsplaner. Uppskattar att jag bor i en hyreslägenhet där man slipper såna saker... Hoppas du får en skön kväll!! Kram

    SvaraRadera
  6. Om du är medlem på GI-viktkoll så finns alla recepten där... nästan... annars ska jag försöka fixa till det...

    SvaraRadera
  7. Tack för de gulliga orden inne hos mig. Det är jättelätt att pimpa sin blogg. Titta in här http://www.thecutestblogontheblock.com

    De har massor av gratis bakgrunder samt instruktioner om hur man går tillväga. Super enkelt!

    kram

    SvaraRadera
  8. SV: Klart man ska njuta av livet! Vi lever bara en gång!

    SvaraRadera