torsdag 27 augusti 2009

Motivationen...

...är på topp!
Känns verkligen bra denna vecka har verkligen känt mig motiverad.Hoppas att det håller i sig och att jag nu är inne i de goda sunda rutinerna igen. Sommarens alla "tillåtelser" är nu passerade och jag känner att jag är på rätt väg igen!!!

Tyvärr fick jag ställa in mitt efterlängtade styrkepass idag då maken jobbar sent och det blir tajt att hinna, känns inte kul att stressa i väg med andan i halsen, då känns det bättre att gå i väg ut på en promenad i stället. Synd bara att man inte har någon att gå tillsammans med, hade varit trevligt, fast å andra sidan kanske det är bäst att gå själv så man kan hålla det tempo man önskar, kanske lätt blir "prat promenad" annars :-)

Fick en kommentar kring att jag är modig som har vägdag på söndag. Ja, visst är jag. Det är medvetet valt för att jag inte ska slarva för mycket på helgen! Jag lovar att det hjälpt mig mycket!

Tänk att det är torsdag igen, i morgon kommer den härliga fredagen, veckans bästa kväll!
Stora dottern och jag ska åka till min mamma imorgon kväll (läs fredag)och kommer tillbaka på lördag kväll. Vi ska besöka Hultsfreds marknad, en årlig tradition. Jätte trevligt, då många gamla bekanta från trakten kommer "hem" dessutom är marknaden stor och många inköp kan göras. Tanken var att hala familjen skulle åkt i vanlig ordning, men lilltjejen blev bjuden på kalas och ville så gärna gå. Självklart vill vi inte göra henne besviken så pappa och hon stannar hemma och besöker istället en liten marknad som hålls ca en mil bort. Slutet gott allting gott, alla får som de vill och alla får besöka marknaden!

Funderar på vadman ska äta under dagen??? Kanske kan köpa någon form av grillspett och sallad eller besöka den lokala pizzerian och beställa en kebab utan bröd med sallad, eller be mamma bjuda hem oss på middag innan vi åker. Det traditionella marknadsfikat kommer att bestå av en kopp te och en proteinbar istället för de annars vanliga hembakade kakorna som säljs och serveras av (inte alltid så glada) men alltid stressade PRO tanterna:-)

Trevlig torsdag och fredag på er !

På återseende på lördag.


2 kommentarer:

  1. Suger åt mig lite v din motivation.
    Min har inte riktigt infunnit sig än efter semestern...
    Men skam den som ger sig!
    Trevlig helg!

    SvaraRadera
  2. Skivan var kanon! Rekommenderas varmt. Satt o bara groovade i bilen på vägen hem. Super!

    SvaraRadera