torsdag 13 augusti 2009

...och snön ligger vit på taken...







Några foton från min framsida tagna för någon timma sedan....






Har vintern kommit???
Nej, det är bara augusti men över Linköping föll just värsta hagelskuren. Jag hade precis parkerat bilen och skullle gå in då himlen öppna sig gick från parkeringen vilket tar ca 2min och på den lillla stunden hann jag bli genomsur, och aj vad ont det gjorde!!! Större hagel har jag aldrig sett!!! Nu en timma senare är marken vit och det ser ut som det är vinter!!!
Vad håller på att hända i vårt land egentligen???
Nog om det och till något annant. Svininfluensan. Den väntas ju sätta igång på alvar nu i och med förskole och skolstarter. Vi har en del sjuka barn vars föräldrar naturligtvis är oroliga. Idag skulle några av de med feber och förkylningssymtom testas för att se om det är svininfluensan de drabbats av. Jag förstår egentligen inte denna hysteri, varför har det blivet så stort?? Den här influensan ska ju vara lindrigare att genomlida än de vi tidigare haft på höstarna, lite feber snuva, ev halsont och huvudvärk , vila och du är frisk igen efter 3-5dagar. Vad är grejen liksom??? Självklart förstår jag att små barn och gamla kan drabbas hårt och jag har även förstått att detta smittar mer än vanligt. blir man sjuk ordineras ju bara vila och att vänta ut. Varför denna hysterri med vaccin och allt? om man får en följdsjukdom t ex luginflammation kan man bli dålig och få andnöd och hamna i resperator och så men det kan ju alla drabbas av ändå eller hur???
Ikväll ska jag träna!!! Första passet sedan i Maj tror jag! Känns lite nervöst, kommer jag att klara det??? Bodytoning 60 min. Jo, det ska nog gå men jag kommer nog att ha ont i mina arma muskler i helgen och sommna gott i kväll!!
Ha det bra, nu ska jag passa på att gå ut med Tindra medans det är upppehåll!!

2 kommentarer:

  1. Knepigt med hagel i augusti. Dock har jag varit med om världens hagelskur på midsommarafton ett år. Vi satt ca 100 personer på en äng och käkade sill när skuren kom. Vet du vad som händer när stora hagel kommer ner i sillburkar och gräddfilsburkar? Det var väldigt kletigt... Snapsarna räddades snabbt så då fanns inga händer kvar till maten :) Kram

    SvaraRadera