måndag 7 september 2009

Efter två bra veckor kommer....

...bakslaget! har inte alls varit bra matmässigt idag, trots mitt brödförbud åt jag två hembakade helt fantastiska smörgåsar på förmiddagen då en arbetskamrat bjöd får hon fyllde år, sedan slarvade jag med lunchen för att komma hem hungrig och fullkomligt vräka i mig Yoghurt och Puluns musli (iof bra) och två fin crips och ett knäckebröd och ostrullar fyllda med bregott ( min hemliga äckliga last, räknade inte ens antalet...) Nu sitter jag här och mår dåligt och skäms över mig själv, jag som var på så god väg....VARFÖR????????????

Ps; nu har jag bokat ett stenhårt träningspas till kvällen trots att måndagen egentligen är min vilodag, måste ju bli av med alla kaolrier på något sätt ;-) Ska verkligen köra järnet!!!

5 kommentarer:

  1. Äsch, vaddå? Ett litet misstag, inte gör det något! På banan igen bara! :)

    SvaraRadera
  2. Äh! Alla har vi våra svackor.
    Och det kunde ju ha vart värre!
    två bröd liksom.
    I morgon är det en ny dag, med nya tag.

    SvaraRadera
  3. jag vet exakt hur deet känns även om man bara har käkat något litet som är fel, när man försöker att vara duktig. då känns hela dagen helt förstörd. Men lugn, som sagt det är bara ett litet misstag. Nya friska tag igen. Du klarar det. Jag började min första Gi veckan idag...för andra gången. Första gången gick jag ned 10 kg, men nu efter en slarvig period i mitt liv visar vågen 72 kg...urs.

    Vi får motivera varandra och hjälpas åt att nå våra mål!
    kram

    SvaraRadera
  4. Alla gör misstag, det är bara att komma igen!

    SvaraRadera
  5. Jag tror inte att någon kan ändra sina vanor på sikt utan att råka ut för bakslag. Det är en del av din resa. Tänk på det positiva du har gjort och var inte för sträng. För mig har det tagit många år, men det har varit värt allt besvär. Ännu kan jag "balla ur", men det blir mer sällan och känns inte så farligt längre. Jag vet ju vad jag mår bäst av.

    Titta gärna in på min blogg om du inte redan gjort det: http://klarasgiblogg.blogspot.com/

    Kram!

    SvaraRadera