torsdag 24 september 2009

Många funderingar

Utbildningsdag idag, mycket nya tankar och funderingar väcktses, varför är jag bra för barnen, vilket minne vill jag att de har av mig i framtiden hur vill jag bli ihåg kommen? Intressanta frågeställningar kring vår värdegrund, en väldigt bra dag med andra ord. Härligt då jag upplevt många dåliga studiedagar genom åren. Förra årets utbildning känndes enbart jobbig så detta var en positiv överaskning.

Åt en väldigt god smörgås idag inte alls bra men så gott. Den serverades till fikat på förmiddagen och jag bestämmde mig för att faktiskt äta en utan dåligt samvete nu när allt ända känns dåligt. Til lunch ville flera till en kebab resturang men då valde jag att äta en kebab sallad såt det var i alla fall bra. Resten av dagen har jag skött mig bra har till och med tränat ett pass! (Mycket pga smörgåsen faktiskt...)

Nu ska jag slappa i soffan och sedan ska jag lägga mig och läsa en ny bok, köpte tre nya pocket idag när jag ändå var på stan, härligt att veta att man har lite bra läsning framför sig så här när hösten står runt knuten!!!

2 kommentarer:

  1. Just smörgås är bland det svåraste att avstå tycker jag. Men du var ju superduktig som åt sallad till lunchen! Det är de bra sakerna du ska tänka på. Du är duktig!

    SvaraRadera
  2. Jaa, vad säger man?
    Ibland behövs en smörgås! Det viktiga är att du gjorde ett medvetet val.

    SvaraRadera