fredag 11 september 2009

säsongens sista???

Har avslutat dagen med att grilla. Lite sommar känsla över det hela och förmodligen sista gången för säsongen för nu är det höst!å ut vr verkligen kallt i morse, övervägde att sätta mössa på barnen men hejdade mig då jag tänkte på hur varmt det under dagarna denna vecka. Men nu är det bara att konstatera att hösten är hösten är här, snart är dagarna ute i tunna sommar kläder ett minne blott.

Men jag älskar hösten, är så härligt med alla vackra färger och så mysigt att få ta på sig en skön jacka och gå ut och andas in den friska härliga luften och att få tända ljus och mysa inne. Det jag inte älskar är att det börjar bli kalllt för jag älskar ju trots allt värme! Men hösten kan vara så fin! Egentligen har väl alla årstider sin charm, tänk bara på våren hur härligt är det inte de fösta dagarna då man kan knäppa upp jackan och till och med kanske ta av den och ta första ute fikat ute i den härligt varma vår solen... Älskar nog vårt land ändå och våra fyra årstider!

Vill önska er alla en trevlig helg innan jag loggar ut. Ska sätta mig och se på tv innan sängen väntar! Barnen myser redan med film och fredagsgott!

1 kommentar:

  1. Önskar dig också en trevlig helg!
    Vi tänkte grilla i morgon.
    Är lite prestigetävling här på gården mellan oss och grannen... vem som grillar först och sist på året.
    I våras var vi först iaf!

    SvaraRadera