fredag 9 oktober 2009

Att njuta av ledig tid...


Min ena prinsessa pysslar och skapar hon är så duktig och gör så mycket fina saker!

Fredag igen!!!
Otroligt vad fort tiden går, denna vecka har verkligen sprungit fram. Nu sitter jag här igen och njuter av denna härliga kväll. Maken jobbar tills i natt och barnen har byggt en koja som de tänker hela kvällen (och natten?!) i enligt dem själva...

Jag sitter ensam i soffan och slö tittar på Färjan har aldrig sett det tidigare men tänkte att det var dags nu, ska ju själv snart gå ombord!
Stora tjejen hade en kompis med sig hem idag så lilla syster och jag passade på att ta med oss en korg och gå ut och plocka lite höstlöv för att använda när vi sedan höstpysslade. Passade på att leka lite med kameran när jag hade chansen...
Glad mamma och glatt barn!
En sak som jag ofta funderer över är hur de som sätter tv tablåerna tänker? Varför finns det aldrig något att se när de flesta människor i Sverige kan? Det finns ju absolut inget att se om man inte vill se idol eller andra långkörare...När man kan njuta av ledig tid och bara slappna av så är det näst in till omöjligt. Jag blir så rastlös av att sitta framför tv:n och titta på sånt som egentligen inte intresserar mig och koncentrationen finns inte till att göra något annant heller, orkar liksom inte läsa eller hitta på nåt annat, vill bara sitta och vart hamnar man då? Jo i soffan med datorn i knät samtidigt som man lyssnar på tv:n.
Nu ska jag besöka alla era trevlilga bloggar och läsa alla roliga inspirerande ord!
Trevlig kväll på er!!!



2 kommentarer:

  1. Vet inte vaför det vissar något bra på tven. Jag brukar se på felm antingen en ny eller gammal film. Trevligt med lite pyssel. Mina barn tycker också om att pyssla. Ska bara städa uterummet efter som alla kartonger och värktyg har hamnat på barnens pysselbord i uterummet.

    SvaraRadera
  2. Å vad ni är fina! :)
    Hoppas att ni hade en jätetmysig fredagkväll också! Kram

    SvaraRadera