söndag 11 oktober 2009

Sovmorgon svärföräldrar och söndags skönt!

Riktigt härligt fika på en lördag!!! Observera att te koppen är min och den intogs utan Weinerbröd....
Igår fick jag en riktigt härlig morgon och uppvaknande. Mina älskade prinsessor hade efter eget initiativ bestämmt sig för att inte väcka mamma och pappa i ottan, utan de gick själva upp satte på tv:n och lät oss få en lång härlig sovmorgon, har inte sovit så länge på 7år!!! Vaknade till och kännde mig väldigt utvilad, hörde barnen nere och tittade på klockan och den var:
9:04!!!


Gick ner till mina älskade små tjejer och kramade om dem när de berättade att de ville att vi skulle få sova länge, sedan gjorde jag en riktigt härlig lördags frukost med äggröra och korv och en annan massa gott som vi avnjut tillsammans.


Sedan fick vi spontant och oväntat besök på förmiddagen. Makens föräldrar och yngsta lilla syster kom och bjöd oss på mat på stan. Vi hamnade på Gingiskhan, en kina här i stan. Åt en massa gott och hade trevligt tillsammans åkte hem till oss och avslutade dagen med en fika tillsammans.


Resten av kvällen fortsatte lördagsmyset i soffan först fotboll och sedan en Wallander rulle. Sammanfattningsvis en mycket trevlig lördag!
Idag är det återigen söndag, barnen har lekt med kompisar lilasyster har haft en kompis här och storasyster är hemma hos sin kompis. Maken och jag har pratat om köksrenovering och kommit fram till att vi ska köpa nya luckor och sätta nytt kakel och byta bänkskivor. Dock kommer detta att läggas på hyllan ett tag då vi bestämmt oss för att börja med att måla väggarna och sätta upp väggord som ligger här hemma och väntar!
Fika har intagits och nu ska lunchen förberedas!
På återseende!!!!



3 kommentarer:

  1. Vad fint det har blivit här. Och vilken härlig söndag du verkar ha. Det är du värd :-)
    Kram och pepp

    SvaraRadera
  2. Har ni alltid det så fint framdukat vid fikat? Wienerbröden ser mycket delikata ut.
    Mvh Daniel

    SvaraRadera