lördag 21 november 2009

Julmarknad!


Idag har jag och barnen gaft en dag för oss själva! Maken lämnade hemmet tidigt för att ge sig ut på älgjakt, hans stakars jaktlag hhar inte skjutit en enda älg ännu (och det blev inget idag heller så älgarna verkar ha flytt ljusfallshammarskogarna i väntan på bättre säkrare tider...)
Tjejerna och jag hade en riktig sovmorgon och sedan åt vi en mtsig frukost tillsammans innan vi begav oss i väg på julmarknad här i stan. Det bjöds på pepparkakor och glögg och sedan fanns en hel massa härliga knallar som enbart sålde julsaker. Lite konstig känsla bara att gå runt där när solen sken och det var 10-15 grader varmt....
Vi passade på att besöka en bra och billlig tyg affär i stan, tjejrna valde var sitt tyg som jag under eftermiddagen sytt gardiner av. Måste ju börja förbereda sig inför den kommande adventshelgen nu!
I kväll ska hela faniljen bänka sig framför tv:n och titta på Robinson! Oj vad vi väntat och längtat! Har inte haft något som vi kunat se på tillsammans på länge men Robinson passar alla i familjen så nu har vi lördags underhållnig ett tag framöver!
Trevlig kväll på er!!!


















1 kommentar:

  1. Jag jobbar på pilen cykel, så det är ju innearbete. Men jag jobbar bara halvtid och är ledig fredagar, så det funkar ju ändå bra eftersom det fortfarande är ljust när jag går hem.

    SvaraRadera