lördag 20 februari 2010

Protest; idag stannar vi inne!!!!



Kan ni se min vädjan och önskan? Ett tydligt NEJ! nu räcker det. Ska det aldrig ta slut på detta snöande? Stakars maken som ska jobba hela helgen, han ringde just och sa att det inte är plogat någonstans så han kommer förmodligen att behöva ringa bärgare idag när han sätter sig fast någonstans, han vädjade till mig att inte ge mig ut på vägarna och jag lovar att uppfylla hans önskan idag stannar vi inne och myser. En tjejdag hemma står alltså på schemat för dagen!
Var precis ute en liten sväng med Tindra men inte ens hon uppskattade att vara ute. Att hoppa ram idrivor av snö som är lika höga som en själv kan vara nog så jobbigt och snön fastnar ju överallt. Tycker så synd om henne, när hon efter att ha gott på de blötare (saltade) partierna, lägga sig ner och gråta av smärta efter att snön samlat sig som hårda klumpar mellan trampdynorna. Hennes gläje efter att man hjälpt henne är enorm hon hoppar och skuttar! Nej idag stannar vi som sagt va inne, det blir kortare svängar runt huset för att låta henne utföra sina behov.
Barnen och jag planerar att baka något gott till fikat på fm , lutar väl åt de gamla hederliga chokladbollarna, fast mamman är sugen på att test baka något annat...
Snön fortsätter att falla utanför vårt köksfönster, och mer ska det komma. Man kan ju inte klaga på vintern den här säsongen i alla fall. Kan ju hoppas at vi får en lika storslagen sommar efter detta! Känns på något sätt som om det skulle kunna bli så nu är världen som den borde va eller hur, svealand har fått den vinter vi under många år sagt att vi borde ha och som vi alltid haft förr....
Melodifestival från Göteborg väntar till kvällen och en härlig taco buffe! (Ja vi älskar det, därför är det alltid återkommande på fredag eller lördagskvällarna!)

6 kommentarer:

  1. Låter som ni kommer få en riktigt mysig innedag denna snöiga lördag:)
    Kram!

    SvaraRadera
  2. Men så söt bild på Tindra. Jag håller med dig. Det enda jag skall göra idag är att skotta undan lite snö, sedan blir det att stanna inne.

    SvaraRadera
  3. Ja, hur mycket snö kan det komma egentligen?
    Håll er inne, det gör ni rätt i.

    Kram

    SvaraRadera
  4. Jag hade gärna stannat hemma men måste tyvärr ut o åka :(

    SvaraRadera
  5. Rätt tänkt! Satsa på soffan och chokladbollar ;-)

    SvaraRadera
  6. Visst är det underbart att tillåta sig själv en lugn härlig innedag.Det är ju en av sakerna som är bra med vintern.. att man med gott samvete kan stanna inne en hel dag.
    Stackars hund som får så ont i tassarna :-(
    Kram kram!

    SvaraRadera