torsdag 4 mars 2010

Rent och fint och STORA funderingar!

Härligt när man klarat av veckans städning och hemmet luktar gott och är skinande rent. Jag har alltid min städdag på torsdagar då jag slutar tidigt. Jätte trist när mar man n har en tidig dag men ack så skönt att ha det gjort när man kommer hem på fredagen!er

Idag har jag förstått att mina båda tjejer är stora! Jag har inga småbarn längre. Komstigt att plötsligt kommit fram till det men ibland blir saker plötsligt synliga för en. Tjejerna läste varsin bok för varsin förälder innan de somnade i kväll. Plötsligt slog det mig att snart är den gosiga tiden förbi och de vill klara sig mer och mer utan oss... Hemska tanke! Men samtiddigt coolt att en ny fas snart infinner sig. Snart har jag ju två skolflickor och inget "dagisbarn"...

Nej nu ska jag se på film som precis börjat på trean!!!

4 kommentarer:

  1. Ska din yngsta börja sexårs? Eller blir det ettan till hösten? (Min son ska börja sexårs och det känns så konstigt).

    Godmorgon - idag är det fredag!
    Och vad avis jag blir på dig som vakna i ett rent hem!

    SvaraRadera
  2. Jag har mina städdagar när jag är ledig, och det varierar beroende på vilken schemavecka jag är inne på. Men det är skönt när den är avklarad o hemmet både luktar o ser rent ut.
    Känner igen det där med att barnen börjar bli stora, min son började 1:an i höstas o jag fattar inte när detta hände!!!

    Ha en bra fredag

    SvaraRadera
  3. Ja hej å hå vad barnen växer! Min äldsta blir 17 år i april!! Herrejösses, jag borde vara minst 100...
    Ha en fin fredag.
    Kram Therese

    SvaraRadera
  4. Mina tjejer är 12 och 14 (jeezez vilka j...a åldrar) och jag SAKNAR verkligen småtjejs tiden...

    SvaraRadera