måndag 19 april 2010

Hönsmamma?

Sitter ensam här hemma med hjärtat i halsgropen. Båda barnen är ett kvarter bort och leker med kompisar. Även dottern med gips alltså. Känner mig inte riktigt bekväm med det. Tänk om något händer? Men jag kan ju liksom inte hålla henne inlåst i 6 veckor? Skolan gick bra idag. Pappa var med. Alla var så hjälpsamma. Nästan för hjälpsamma de bråkade om att hjälpa till med det ena och det andra. Nyhetens behag?

Paus........

Medan jag satt och skrev såg jag båda barnen komma hem den gipsade dottern i fullfart på sparkcykel med en hand! Hua som sagt hon är vild min dotter, hon berättade dessutom att hon spelat fotboll hos kompisen. Bara att vänta på en fall olycka och trasigt gips.....

Nej nu får jag sluta hönsa!

4 kommentarer:

  1. Man slutar aldrig oroa sig för dom ljuvliga!

    SvaraRadera
  2. Ja man tycker att barnen kan ta det lugnt när dom har nyligen skaddat sig. Men baren ser bara lösningarna på hur dom ska kunna forsätta med det dom gjorde förut. Och tänker inte att det kan hända igen. :)

    SvaraRadera
  3. Tror att tjejen löser detta. Hon ommer säkert inte må bra av ifall du försöker att stoppa henne. Svårt säkert men låt henne leka :-) Kram

    SvaraRadera
  4. Man slutar aldrig oroa sig. Ibland mår man nog bättre att titta åt andra håller för då vet man inget för oftast klara dom sig bättre än man tror

    SvaraRadera