fredag 16 april 2010

Im back!

Vet ni, jag är frisk som en nötkärna! Jag är glad att jag togs på alvar och att de kollade upp mitt hjärta efter alla konstens regler. Trodde verkligen att jag var hjärtsjuk när jag låg där på britsen igår kväll och de undersökte hjärtat på alla de sätt. De tog en massa biler och mått från alla vinklar, satt och hummade och hade sig. Sedan kom en läkare och lyssnade med stetoskop innan hon gick igenom de 72 olika "bilderna", När hon var klar sa hon det här ser riktigt bra ut inget konstigt alls (släkt med Malena Ernman, hiii?)

Gick på små moln där ifrån vilken befrielse att veta att man inte är alvarligt sjuk! Tack för alla fina kommentarer här och på FB. De värmde, härligt med så många som bryr sig om en.

I dag är det fredag igen, en kort vecka det här. Två arbetsdagar. Nästa vecka blir det 3 eller 2½ jag avanccerar i alla fall framåt! Kommer att vara ledig tisdag och fredag. Tisdag blir det omröntgen för dottern och besök på ortopeden sedan blir det Göteborg på fredag för att fira mamma som fyller 60! Eventuellt jobbar jag bara halva onsdagen för att underlätta för dottern med gips. Vet ännu inte om hon kommer att klara hela dagar nästa vecka.

Ikväll har vi grillat hamburgare och nu har vi sett på Barda. Snart ska barnen se en egen film i ett av sina rum medan maken och jag ska se på en annan här vid stora tv:n. I helgen jobbar maken och jag och tjejerna får klara oss själva, blir nog inga större utsvävningar skulle jag tro. Är det kallt eller regn komer vi inte ens ut då dottern i gips inte har några kläder som passar att ha. Har letat som en dåre efter en väst men det är omöjligt att hitta just nu, lika så en jacka med avtagbara ärmar....

Trevlig fredagskväll på er!

1 kommentar:

  1. Åh vad underbara nyheter du kommer. Stor kram och ha en underbar helg. Kram

    SvaraRadera