onsdag 14 april 2010

Livet som mamma till dotter med bruten arm...

...rullar sakta men säkert på. Har varit hemma måndag-onsdag men imorgon ska jag jobba igen. Vill inte men måste. Maken ska vara hemma på fm och jag byter av honom när han ska jobba på em. Har ångest inför nästa vecka och kommande 5 veckor. Ska min lilla tjej gå hela dagarna i skolan och sen på fritids med sitt gips? Tycker det känns jobbigt men jag vet ju att det kommer att gå bra men det känns tungt att tänka på.

Igår var lillasyster och jag och besökte köpcentrat sprang i ALLA kläd affärer för att förnya storasysters gaderob med kläder som passar en gipsad arm. Inget lätt uppdrag kan jag lova. Hittade i alla fall några tuffa tunikor med kort ärm en hel hög linnen och en flees i st small. Efter mycket om och men fick vi tillsist över jackan över gipset så storasyster kunde gå ut en stund.

Ikväll ska vi prova på att duscha med gips, hummm mycket att lära just nu.

Var i skolan idag för att prata med fröken, alla barn frågade och undrade en massa och nyss ringde det på dörr och utanför stod en klasskamrat och en mamma som ville lämna ett krya på dig kort och en pressent så gulligt!

2 kommentarer:

  1. Ja det är klart. Den "gamla" garderoben passar väl kanske inte med gipset.. skönt att ni hittade lite nytt! :)

    SvaraRadera
  2. Låter omständigt. Det är ju inte något man direkt är färberedd eller inställd på att ska hända, eller intränad på. Lycka till!

    SvaraRadera