onsdag 7 april 2010

Ser på hockey LHC-DIF just nu leder"vi" (LHC) med 1-0. Dessa matcher skapar krig hemma hos oss då maken är dif:are och jag LHc:are...Ligger på varsin soffa och skriker. Paus just nu.

Mamma och pappa har åkt hem idag efter två härliga dagar med barnen. Igår var de på utflykt med fika. De matade fåglar och tittade på hästar och lekte i parken. Idag var det simhallen som stod på programmet. Barnen är så glada över dessa dagar. Imorgon blir det fritids och förskola igen. Bakdag respektive skogsdag står på programmet. Ganska kul aktiviteter en sådan här lov vecka ändå.

Själv har jag haft en lugn vecka med lite barn. Skönt att kunna ge de barn som är på förskolan lite extra tid. Det är sällan lungt men dessa veckor känner man verkligen en närhet till barnen.

Våren lyser med sin frånvaro, grått och trist och regn som hänger i luften. Hoppas det vänder snart längtar verkligen efter värme. På tal om värme så frågade pappa mig om vi ville hänga med till Thailand i vår när han fyller 60. Skulle vara så skönt och kul men tyvärr så saknas ekonomin för att klara detta. Kollade lite och det skulle kosta vår familj ca 50.000-53.000 för två veckor och de pengarna har vi tyvärr inte. Men man kanske kan börja spela? Eller föreslå en resa till typ Egypten som är billigare...Får väl fortsätta drömma så länge....

Dags för period 2

Bay bay!

4 kommentarer:

  1. Samma här. Min sambo som är från Linköping hejjar på DIF och jag som inte är från Linköping hejjar på Linköping. Den du :-) Kram och pepp

    SvaraRadera
  2. MORR, ni slog ut Frölunda :-)
    Börja spela så ni kan komma iäg på resa. Kram

    SvaraRadera
  3. Hej!:)
    Så kul med en bild på fina du!

    SvaraRadera
  4. Din man måste vara en trevlig kille som hejar på DIF. Tyvärr måste jag nog erkänna att jag tror att Linköping vinner ikväll. Mot min vilja! Men jag hoppas på vinst för Stockholms stolthet ikväll!

    SvaraRadera