söndag 18 april 2010

varför???

Solen skiner och man vill bara gå ut men väl ute märker man att det blåser halv (eller nästan hel) storm ute. Jag blir så sur! Jag vill sitta ute och njuta av solen men det går inte. Man blåser bort och fryser ihjäl.

Dessutom tycker jag så synd om min lilla älskade dotter som verkligen inte kan gå ut i det här vädret. Hon har ju bara en tunn fleece och det blåser ju rakt igenom. Jag tror vi har sett alla filmer vi har snart och tv:n står på förjämna. Men vad ska mn göra? Det är svårt att sysselsätta en tjej som hon just nu. Hon är den pyssliga typen som dessutom älskar att vara ute. Hon älsskar att cykla, åka inlaines, klättra i träd och åka sparkcykel, lägg till bandy, fotboll, studsmatta....För henne är det tungt att vara "handikappad " och utan höger arm! Lider med henne. Ändå har hon inte klagat en enda gång. Hon fixar det mesta själv utan hjälp. Hon är så tappper och duktig. Min älskade tjej.

Imorgon är det vardagen igen och vi ska prova at gå till skolan. Pappa i familjen ska följa med och se hur det går. Han ska hjälpa till att hitta lösningar i skolan. Lillasyster har varit hemma i nästan 2 veckor och börjar klättra på väggarna nu. Idag är hon hos en kompis och imorgon blir det äntligen förskolan igen, en stund i alla fall.

Nu önskar dottern lite fika så det ska ordnas! Kan tillägga att det inte går så bra för GI-mamman just nu, inte lika lätt att sköta sig när man är hemma hela tiden. Dessotom ska jag ju till Gbg nästa helg och då gäller inga regler ska bara frossa och njuta så veckan där på blir det hårda tag kan jag lova!

5 kommentarer:

  1. Här är det nästan storm också. Det verkligen blåser genom allt. Hittar inget lä att sitta i, det bara viner från alla håll.
    Kram

    SvaraRadera
  2. Hej, kul att du lämnade en kommentar :) Ska kika runt hos dig, ha en fin dag!

    SvaraRadera
  3. Gud ja... här i Smålande blåster det hiskligt också! Hur hittar jag dig på FB?

    SvaraRadera
  4. Det blåser här också.

    Hoppas skolan går bra imorgon!

    SvaraRadera
  5. Blåser på rätt bra här i södern också....

    SvaraRadera