söndag 16 maj 2010

Dagen som gick...


Hade en alldeles fantastisk dag i går. Solen sken och det var sommarvärme. Jag satt i solen i bara linne och vet ni vad? Jag frös inte för en gångs skull. Hade verkligen hoppats på en repris idag men inte då. Samma gamla grå väder har intagit sin position igen. Men man får väl vara glad över att det var fint i går eller hur?! Hela gårdagen tillbringade barnen med sina vänner och det verkar i alla fall bli en repris på detta idag. Tror jag ska gå ner och baka något gott att juda dem på till fikat om en stund.

Vi var en tur till Örebro tordag-fredag. Firade Maj barnen. Grillade och hade trevligt. Åt en massa gott, goda efterätter och fikade, men valde i alla fall en sallad när de andra beställde pizza. Lite nyttigt mellan onyttigheterna liksom...

Hade ju tänkt mig en omstart som sagt men det passar inte i tiden nu liksom. Studiedag i morgon och då ska man ju äta ute. Vill inte vara trist då. Satsar på veckan efter i stället...Kan inte försåt att jag alltid skjuter upp det hela :-)

Nu ser jag fram emot den sista tuffa veckan innan lugnet ska inträdda igen, de sista samtalen och kvalitetsredovisningarna ska göras på jobbet!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar