torsdag 20 maj 2010

Det blir en liten operation...

Varm hund efter promenad precis innan vetrinärbesök!
Två tjejer som njuter av solen!

Efter skolavslutningen den 10/6 blir det att åka tillbaks till vetrinären för en liten operation. Var ju hos vetrinären idag med Tindra. Knölen undersöktes och antas vara godartad. Men för säkerhets skull så kommer den att tas bort. Kommer säkert att bli en dyr historia men vad gör man inte för en älska familjemedlem?! Barnen var så oroliga och frågade om hon hade canser för då dör man det har ju mamma sagt. Inte alltid om man är människor men hundar...




Vilket väder vi har! Sommar! Barnen springer just nu runt i kjol respektive klänning och de är överlyckliga. Tänk vad positivitet det kan bli av lite sol. Allt blir så mycket lättare på nåt sätt:-)


Har precis städat av huset och nu ska jag ta nya Amelia med mig och sätta mig en stund ute i solen. Funderar på att röja av i vårt uterum först men vet inte om det är någon mening då¨det är överbelamrat av virke, sågar, skruvar och färg. Mannen ska precis igång med trallbygget på baksidan. Igår blev min syren ett minne blott. Mitt enda träd är nu borta med förmån för trallen. Men oj vad skönt jag ska ha det där sen! Dessutom har maken lovat mig ett plommonträd...





3 kommentarer:

  1. Det kommer säkert bli jättehärligt med ny trall!

    Vilken tur att knölen var godartad!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Tur att knölen är "god". Hoppas inte ingreppet blir alltför jobbigt för den lille godingen.
    Oh plommonträd, vill också ha...eller i alla fall plommonen!

    kram

    SvaraRadera
  3. Hejsan ,jag tittr in och ser att du har en tax med knöl !
    Jag har en mellanpudel och han har en knöl under bröstet,måste nog kolla opp den framöver ..
    Får jag fråga hur din taxknöl känns,,är den lös eller hård ?
    Jag håller koll och den växer inte på min hund Phhuuuu...

    Mysig blogg du har tittar in flera ggr ;)
    Bambi

    SvaraRadera