söndag 16 maj 2010

Gaaa, #¤#¤#"¤#"¤#"¤#" (förbanad till tusen!)

Säger bara en sak jag är mån om mina barn, jag vill inte att något ska hända dem, de får inte göra som de vill, de har regler och jag litar på dem, jag ger dem frihet under ansvar men jag tillåter långt ifrån allt. Jag trodde verkligen att man kan lite på andra föräldrar när de är ansvariga för andras barn men idag har jag lärt mig att det inte alls är så. Har länge ifrågasatt en viss familj men idag rann bägaren över så, nu är det slut lekt hemma hos dem. Ifortsättningen leker vi här hemma, om vi överhuvudtaget ska leka mer...

Herregud barnen är 6år!

7 kommentarer:

  1. Men oj det lät allvarligt. Vad hände?

    SvaraRadera
  2. Kom dit och skulle hämta, ingen visste var mitt barn var, trodde de cyklat till en kompis en bra bit bort, åkte dit och där hade de varit men de var inte kvar. letade i 40 min innna jag hittade dem. Föräldrarna had eingen koll alls och lät dem cykla runt i området.. Jag låter inte min 6 åring cykla runt i trafiken om man säger så...

    SvaraRadera
  3. usch, förstår din ilska OCH rädsla....visst har man ansvar om andras kids när dom är här, man har ju koll liksom.... Kram på dig!

    SvaraRadera
  4. Åh fy så hemskt. Jag lider med dig.
    Men det verkar ju ha gått bra till slut i alla fall va?

    SvaraRadera
  5. nä usch, sådär får det ju inte gå till!! förstår att du är arg!

    SvaraRadera
  6. jag förstår din oro och din ilska! Jag hoppas att du tog upp detta ordentligt med föräldrarna som skulle "ha ansvar" över ditt barn medans denne var där?

    Vafan, liksom.. man ringer väl kasnke hem till dig/er och frågar om det är OKEY att ditt barn cyklar iväg en bit eller så.. hm.. skumma människor ju!

    Min son är 5, och visst, han cyklar omrking här ute ensam men jag litar på honom fullt ut och han vet så väl vad som gäller, även att han bara är fem år. Jag håller honom hårt men inte för hårt. Han måste lära sig själv också.

    Hittade till din blogg via Tessan (frallan), la till dig som följare och ser fram emot flera i nlägg. Ha det så bra!

    SvaraRadera
  7. Som sagt då får det vara slut lekt hemma hos dem i fortsättningen.
    Lite synd om kompisen bara, inte dennes fel ju...
    Ska ta mig ann utmaningen idag tänkte jag!
    Karm!

    SvaraRadera