måndag 10 maj 2010

Ibland är livet extra härligt!

Som sagt ibland njuter man extra av livet som idag! Jag älskar mitt liv och min älskade familj. Allt känns så härligt när man fått ett glatt besked. Var och gipsde om dotterns arm idag och allt så bra ut. Läkningsprocessen har börjat men självklart glipar benen i armen ännu. Fick i alla fall ett kortare gips idag och endast en gipsskena. Stor skilnad mot det långa cirkulär gipset vi dragits med i fyra veckor. Detta gips är bara på under armen och bara på ovansidan så nu råder lite extra försiktighet igen. Läkaren sa att armen kommer att vara skapligt läkt tills höstterminen och då får vi prova på gymnastik igen . Det ska bli en lugn sommar med inte allt för fartfyllda aktiviteter. Han sa att det inte var aktuellt med studsmatta, cykel eller hjulning...Tur att dottern fick höra det från någon annan än mig då kanske det biter bättre!

Firade genom att bjuda barnen på Mc:Donalds, sedan blev det en tur Myrorna för att inhandla lite "gammeldags kläder" inför den gamla skoldgaen som ska gå av stapeln nästa vecka. Spanade in barnen i Bullebyn innen vi åkte, hittade en rutig blå och grön kläning och ett par blå träskor sedan köpte vi ett grönt sidenband till håret. Kommer nog att bli bra tror jag. Dagen avslutades med ett besök på stadsbiblioteket, tjejerna lånade 23 böcker så nu ska det läsas kan jag lova!

Funderar på om jag ska ge mig iväg och sola i kväll har inte gjort det på en evighet och hade bestämt mig för att inte göra det mer men nu känner jag att jag vill hjälpa brännan på rätt spår inför sommaren. En promenad också kanske?!

Har börjat om med GI livet idag efter ett par veckor med allt för mycket dålig kost...

3 kommentarer:

  1. Skönt att armen är bättre!
    Mys med MCDonalds:)

    SvaraRadera
  2. Åhh kommer ihåg när vi hade "gammal skoldag" riktigt kul faktiskt :) Skönt att det går framåt med läkningen iallafall...Lycka till med GI, själv kör jag någon halvvariant tror jag, har slutat med bröd och kolhydrater nästan helt och mår MYCKET bättre, mindre svullen i magen också :)

    Trevlig dag, Kram Heleena

    SvaraRadera
  3. Härligt när allt känns bra! Bra att dottern fick höra reglerna från doktorn, men det verkar ju inte som om hon lyder dem (bilderna)... Inte bra.

    Ha det gott! Kram

    SvaraRadera