måndag 17 maj 2010

En bra dag!

Sitter och slappar lite i soffan efter en lång dag. Studiedag idag på jobbet. Föreläsning av Ann Åberg. En massa intressanta tankar. Men man får solla lite bland det som sägs. Allt passar inte alla. Ska man analysera och sedan reflektera så krävs det mer planeringstid än det vi har idag. Men någon gång kanske allt det man vill och drömmer omkan genomföras...

Känner mig nöjd med dagen. En kollega till mig har följt min bana och börjat med GI! Tack vännen, nu slipper jag äta friterat för att alla andra vill det på studiedagar. Äntlligen slipper jag känna mig besvärlig med maten, nu kan vi bara besvärliga tillsammans!

Cyklade till stan och tilllbaka. Härlig känsla att trampa fram på morgonkvisten. Bra början på dagen liksom, man hinner vakna till och man har tid att tänka igenom dagen och dessutom får man lite vardagsmotion. Önskar verkligen att jag kunde cykla till jobbet varje dag, men det stjäl tyvärr för mycket tid. Men när barnen blir större och själva har längre dagar så....

Imorgon kommer mamma hit hon ska ha barnen imorgon kväll när jag ska kvalitetsredovisa (maken jobbar kväll) Hon stannar på onsdag också för då är det studiedag på barnens skola och förskola. Tänkte passa på att cykla till jobbet både tisdag och onsdag, ska man chocka kroppen så ska det vara rejält eller hur?

Nu ska jag sitta och tycka synd om mig själv en stund för varför är det alltid så att det verkligen inte finns något att se på tv när jag för en gångs skull har tid?

Trevlig kväll på er!

6 kommentarer:

  1. Jag har tittat på Victorias otroligt vältränade kropp *avis" och deras lysande kärlek *lite avis* :-) Ha en fin kväll i alla fall! Kram

    SvaraRadera
  2. Tack så mycket för din kommentar! Hoppas att ni har haft en underbart dag!

    Jag känner inte Tessan på det sättet, men om man ska dra det lite snabbt och kort så har jag "ett förflutet" med hennes bror och har känt honom i mång amånga herrans år. *känner mig gammal* (hahaha)

    SvaraRadera
  3. Kom med oss på fredag vettja! Jag tror jag bokar bord på Riva - det finns mat i alla prisklasser, från pizza till pilgrimsmusslor. Hör av dig i dag. Bokar bord i kväll!

    Kram

    SvaraRadera
  4. Tack för de orden vännen, jag tycker också det är skönt att vara två om att vara besvärlig =)

    Nu ska jag slappa lite och försöka besegra pannknacket så att det blir nåt vettigt av kval.red. ikväll. Ses snart!

    SvaraRadera
  5. Precis, alltid lättare att vara besvärlig tillsammans med någon ;)

    Lycka till med cyklingen :)

    Kram Heleena

    SvaraRadera