söndag 9 maj 2010

Stötte på en älg...

...idag när jag var på promanad med hunden i Tallbodahage. En liten miniskog här i närheten, plötsligt stod en bara framför mig och varken jag ellr hunden fattade något, men sen blev det fart kan jag lova. Vi sprang efter älgen ett varv, färska spår framför oss men ingen skymt av älgen. Tindra var ganska het på gröten kan man säga! Spännande en söndag.

Gårdagen tillbringades i ett väldigt regnigt Oskarshamn. Hade en trevlig dag med pappa brosan hans tjej och pappas sambo. Tog en tur in til stan satsade på en Harry boy tillsammans i hop om att kuna åka till Thailand tillsammans i mars men, nej då det blev inget av det:-)

Idag har jag planterat lite blommor i krukorna på framsidan, sedan har vi tagit en promenad tillsammans hela familjen. Barnen har lekt med varsin kompis och just nu leker de med några andra här ute på gården. De "tältar"... Det är roligt med barn själva leken är inte så viktig men förberedelserna är långa och många hele tältet ska fyllas med en masssa olika saker och när det är klart brukar leken vara över...De är roliga!

Nu ska maken och jag se en film tillsammans och njuta av en skön söndags eftermiddag!

3 kommentarer:

  1. Låter som en alldeles utmärkt söndag! :)
    Kram1

    SvaraRadera
  2. sprang ni efter älgen? jag skulle ha blivit rädd ch sprungit åt andra håller :) låter som en trevlig söndag!

    SvaraRadera
  3. Jag hade bajat på mig lätt.

    SvaraRadera