fredag 4 juni 2010

Alltid händer det nåt; idag ledde det till liten operation på toaletten!

Idag har jag varit inne nästan hela dagen. Jobbade på kontoret . Med risk för att vara tjetig så måste jag igen påpeka vilket bra jobb jag har. Att få vara ute när man vill är verkligen guld. Satt inne och längtade ut hela dagen. Förstår verkligen varför jag inte jobbar på kontor, men det är trevligt en gång i månaden men jämt? Nej tack!

Blev utbjudna av chefen idag. Trevligt! Hamnade på en resturang av finare slaget, tyvärr serverades det inte så många rätter under lunchtid men det blev bra ändå till slut. Fick beställa en Wallenbergare utan potatismos. Hämtade sallad till från salladsbuffen. Himla gott !

Hemma var det som vanligt full aktivitet och barnen ute med kompisarna. Plötsligt kommer en kompis in med stora dottern och säger "Hon har ramlat och JAG tycker hon ska tvätta såret, det är grus i" Dottern kontrar med "Äää det behövs inte" Klart vi ska tvätta och sätta på ett
plåster blir mitt svar. Plockar fram lite bomull och blöter och när jag ska tvätta känner jag något vasst och hårt under blodet...Inser att det sitter en stor sten rakt in i knät! Typiskt min dotter att säga äää det behövs inte. Hon är smärt tålig till max. Försöker trycka ut stenen vilket inte lyckas. Tar till pincetten men dottern börjar skrika för hon blir rädd. Får be lilla dottern hämta maken i garaget. Skickar hem kompisarna för nu tänker jag *nu blir det väl ett besök på sjukhuset igen för att få ut stenen* Maken kommer och kollar, och sedan börjar han "operera" ut stenen med pincett. Både jag och dottern lider för det måste göra oerhört ont när han gräver i såret. Hon känner smärtan och jag ser den i hennes ögon och känner den på så sätt. Stenen kommer i alla fall ut och kvar är ett stort hål som blöder. Men vi slapp i alla fall sjukhuset vilket dottern påpekade var bra.

Hade inte maken varit hemma hade jag nog fått åka till sjukhuset tror jag. Hade aldrig fixat att få bort stenen. Men hur kan det vara så att vissa alltid lyckas med sådana här skador. Först en bruten arm och nu detta. Hon har otur min tjej eller så handlar det om att hon är för aktiv och att det alltid ska gå undan, vem kan hon vara lik? :-)

1 kommentar: