måndag 14 juni 2010

Här duggar det tätt mellan avslutningsfesterna!

Idag är det dags för sommarfest på förskolan, ja ni läste rätt, sommarfest igen! Har redan varit på två avslutningsfester på skolan och en på förskolan samt på min egen förskolas sommarfest. Idag blir det ytterligare en på dotterns förskola. Idag är det föräldrarna som dragit ihop en avslutningsfest där de fantastiska fröknarna ska få sina sommar pressenter. Lyckliga dem!

Själv blir man glad om man får ett tack för den här tiden. Jobbar ju i ett helt annat område än det där jag har mina barn inga sommar pressenter till oss inte. Jag är inte misnöjd men ibland önskar man i alla fall ett tack för tiden som varit. Självklart får man tack från vissa, men många går bara ut med sina barn genom dörren som om det var en vanlig dag. I vissa fall har barnen gått hos oss varje dag i fem år och man kan väl tycka att åtminstonde en kram och ett tack skulle vara på sin plats?! Nej nu ska jag inte vara avundsjuk och negativ. Inga neg virus här inte. Jag är i alla fall glad och tacksam för tiden jag fått i tillsammans med deras härliga barn. Förmodligen har jag gett dem lite glada och fina minnen som de kan plocka fram en vacker dag när de blir äldre. Jag vet att jag gjort skillnad. Men ändå kan jag inte låta bli att tycka att man inte bara lämnar de fem åren bakom sig och bara går vidare ett litet avsked kan man väl i alla fall ta?! Blomman här upp är till mig själv för jag vet att jag gjort en insats för barnen som lämnar mig.

Ska snart packa pickninckkorgen och ge mig iväg. Lite svårt det där med pickning när man kör GI, kan ju bli lite trött på sallader, har ni några bra förslag till en med iddde torka. idag blir det i alla fall en sallad med kalkon bitar i.

Trevlig kväll!

6 kommentarer:

  1. Självklart ska ni ha blommor, presenter kramar och en himla massa tack! Ni gör ju ett fantastiskt jobb!
    Själv har jag varit med och samla till alla 4 grabbarnas lärare och fridtidspersonal. Dyrt blir det men det är dom värda!
    Kramar

    SvaraRadera
  2. Ni är värda alla presenter och blommor ni kan få. Ni gör ett fantastiskt jobb. Kram

    SvaraRadera
  3. Du gör stor skillnad min vän!!! Men jag håller med dig om att det är lite underligt att vissa bara knallar ut sin sista gång genom dörren som om det var en dag som alla andra, det är ju synd om barnen för i deras ögon betyder vi mycket, det är jag säker på och det är fel att bara rycka bort oss ur deras liv (och dem ur våra) utan så mycket som en kram och ett vettigt avslut... Jag såg dig inte på jobbet idag, men de andra sa att du var där!? Jag var upptagen med min elev =S Hoppas vi hinner pratas vid imorgon, tänkte vi kanske kunde svänga ihop nåt till chefen och ge henne på onsdag på gruppen?? Kram!

    SvaraRadera
  4. hej tjejen! vad kul att du vill följa den andra bloggen med =) men jag behöver din mailadress för att skicka en inbjudan =)

    SvaraRadera
  5. En vän till mig som äter GI-diet brukar steka lax och koka broccoli och blomkål till det. Sedan gör hon en jättegod kall sås på creme fraiche med citronpeppar, finskuren selleri och lite salt i. Vet inte om detta var något bra tips men ja iallafall ett tips. Smaklig måltid!

    SvaraRadera
  6. Känner igen det där med att få uppskattning eller inte. Tycker en kram eller ett tack i alla fall borde vara på sin plats. Vi tar ju hand om det bästa dom har. Hoppas jag.

    GI-tänket har jag tyvärr inte kommit in i än, men jag ska i alla fall testa lite smått.

    Var rädd om dig!

    SvaraRadera