lördag 19 juni 2010

Nu är det klart!




Nu är de gifta.De är man och hustru. Prins och prinsessa!

Som hon har väntat på den här dagen vår prinsessa. Hon och jag är ju födda samma år och jag har ju varit gift länge och jag har två relativt stora barn. Idag börjar hennes nya liv. Ett liv där hon tillåts bida en egen familj. Tänk så olika våra liv kan vara. Jag har satt min gräns för att skaffa flera barn vid 35 år och det är nästan då hon börjar!

Tänk att vara en offentlig person och speciellt en kunglighet. Tänk att alldrig få vara privat. Att alltid tänka på vad man gör och vad man säger. Tänk att alltid vara ifrågasatt av media och förföljd av fotografer. Tänk att aldrig kunna göra som man vill. Att alltid vara genomtänkt och ordentlig. Att aldrig kunna bli offentligt arg eller förbanad. Att alltid bara le och se glad ut. Tänk att vara född till något man inte kan påverka. Det är bara att acceptera. Tänk att ha hela världen med i vad man än gör.Nej jag tror inte att et är ett lätt liv hon lever vår prinsessa. Men hon vet inget om hur vi vanliga har det och vi vet väl egntligen inget om hur hon har det. Vi kan ju, liksom jag gör nu bara spekulera. Men jag tror i alla fall att Viktoria både en och två gånger har önskat att hon bara var en vanlig Svensson.

Nu är hon lycklig vår prinsessa där hon sitter nygift i sin vagn och åker genom Stockholm. Hoppas solan kan skina över dem längst vägen!

Grattis kronprinsessan och prins Daniel jag önskar er all lycka ni kan få!!!




4 kommentarer:

  1. Vågar jag skriva detta? Ja, det är så att hon bl.a har ett val ... det är flera inom kungliga familjer över världen som blivit "vanliga" människor ... man måste inte foga sig, ge tronföljdsrätten till ngn annan så slipper Viktoria och hon kan leva ett väldigt bra liv ändå.
    :)

    SvaraRadera
  2. det var så fint och Viktoria var så vacker :)

    SvaraRadera