söndag 20 juni 2010

Vad är det för fel?

På vårt svenska väder? Ena stunden strålande varm sol, nästa regn sen sol, sen moln, sen sol sen regn, sen moln , sol, regn sol.....och så fortsätter det.
Det är som det brukar med andra ord. Fast jag föredrar en eller två hela fina dagar och en eller två helt körda dagar. Då kan man ju i alla fall utnytja dagarna till max. Antingen med inne fix eller sittandes i solstolen.

Nu är den kungliga vigseln avklarad! Vad ska tidningarna skriva om nu. Vad ska toppa detta? Förmodligen texter om deras liv som gifta. Snälla rara låt dem vara.

Tänk att det är söndag idag igen. Bara två veckor kvar till den efter längtade semestern. Det ska bli så härligt. Längtar. Hoppas att det blir en fin sommar bara annars blir man deprimerad. Har ju ingen härlig resa att se fram emot denna sommar så jag måste ha väder gudarna på min sida.

Gårdagen tillbringade jag i min ensamhet på stan. Så härligt att strosa runt där själv och ha all tid i världen och inga sura familje medlemmar i sällskap. Jag av tittade på lite av varje och handlade för första gången på länge bara till mig själv. Jag bestämde mig när jag kom till stan att jag inte skulle kolla på barnavdelningarne. Stunden skulle bara vara min! Det blev ett linne en tröja, och ett par skor inköpta. Samt två par örhänge och fyra pocketböcker. Bra jobbat.

Nn ska jag hjälpa maken i trädgården, bäst att gå när han ropar.

På återseende!!!

2 kommentarer:

  1. Det kan man undra varför vädret är som det är. Vill ha värme nu!!!!

    SvaraRadera
  2. Vad skont att ha lite egentid på sta! Jag hoppas också vi får en fin sommar!

    SvaraRadera