tisdag 19 oktober 2010

Ska man byta?

De fullkomligt sprutar av energi, familjen Blad. Jag blir lika förvånad varje gång. Vart får din sin energi ifrån?! Önskar att jag hade en lkiten gnutta av deras skaparglädje! Fast ärligt orkar man vara så där alltid? I min familj är vi lite mer som familjen Sikström. Alla har sina egna tankar och ideer och ingen är riktigt på samma bana. En ständig kamp om vad som är rätt liksom. Ganska härligt faktiskt att olikheterna dras till varandra. Önkar ibland att man var lite mer lik pappan i familjen Arvidsson-Kvarnsmyr han har liksom barnasinnet kvar, för honom verkar inget vara så seriöst livet leker mest hela tiden, stört skönt liksom. Men skulle jag orka leva så eller med en sådan man? Nej, det är nog inte min grej. Kanske man skulle vara som familjen Durmaz? De verkar ha ett hem som ständigt står med dörrarna öppna. Här finns en glädje utan desslike tots att pappan i familjen verkar glida fram på ett bananskal. Vet inte om jag skulle palla med att ständigt ha min svärfar hängandes i min trädgård bara. Önskar dock att jag var mer familjär. Nej vet ni vad? Jag tror att jag har Svergies skönaste familj! Vill inte byta ut de mot någon annan!!!!

5 kommentarer:

  1. Först fattade jag noll. Vilka är dom liksom??? Men sen insåg jag att det tydligen är något som går på tv. Dock inget som jag har sett! :)
    Kramar

    SvaraRadera
  2. Man blir trött bara av att se dem.;)

    SvaraRadera
  3. haha. håller med, blir matt med samtidigt så glad av familjen Blad. Vilka sötnosar. Alla familjer är ju det på sitt sätt. Det är det som är det fina. :-)

    SvaraRadera
  4. Det är tur att man tycker att just sin egen familj är skönast! Det gör jag också :)

    SvaraRadera
  5. Grattis - du vann i min tävling :D

    SvaraRadera