fredag 22 oktober 2010

Nu börjar myset!

Nu är vi värda lite fredagsfika, och idag lyxar vi till det! En stor latte med kanel till mamman och äpplejuice och muffins och kladdkaka till barnen. Underbart. Vår dag i övrigt har varit långt i från underbar. Storasyster vaknade upp och var genomförkyld, om det är möjligt att bli mer förkyld än vad hon redan var...Dessutom så hade hon mer ont i foten idag än igår så efter samtal med ortopeden så drog vi till akuten för att kontrollera så att inget nytt brott tillkommit. På akuten var det lungt till en början. Men snart ramlade den ena efeter den andra in med armraktur, årets första halka hade gjort sitt...Efter 5 timmar kom vi i alla fall därifrån. Foten och benet hade de röntgats och vi gick ut därifrån med ett stödförband, en stukning blev diagnosen. Vilken lycka! Läkren som undersökte oss trodde först att det kanske var en foledsfraktur, så skönt att hon hade fel. Tror trots allt att vi har tur nu!


Dottern är faccinerad över att ett bandage sitter så hårt men är så mjukt. Humm undrar när vi kan bli av med kryckorna, efter gårdagen vågar väl tjejen aldrig börja gå igen...
Men hon är vid gott mod min tappra dotter! Alltid positiv trots allt. Själv fick jag tillbaka den tidigare kända "oroshuvudvärken" förra gången stannade den tre veckor och det vill jag inte vara med om igen. Så jag hoppas verkligen att den är borta imorgon igen!
Trevlig helg på er! Nu ska jag dricka min latte!

Nej, den har inte kallnat den är alldeles lagom, har svårt med för varma drycker...


7 kommentarer:

  1. Stackaren :( Vilken otur hon har haft. Hoppas det läker fort, så hon får springa lite snart.

    Ha en fin fredagskväll

    SvaraRadera
  2. Nu får det vara slut på eran otur tycker jag! Jag brukar ha otur men ni slår alla rekord vännen!Men skönt att det inte var en ny fraktur!
    Ta dig ett glas vin, kryp upp i soffan till idol och slappna av. Be karl massera dig lite också ;) Det är du värd!
    Puss på dig gumman

    SvaraRadera
  3. Mys på ordentligt :)
    Kram på dig

    SvaraRadera
  4. Hoppas ni får en härlig helg!

    SvaraRadera
  5. Mysigt med mys! :)
    Hoppas ni har en fin helg,
    Kram

    SvaraRadera
  6. ta av andra strumpan också har du stuckat foten eller vad har du gjort

    SvaraRadera
  7. är du barfota varje sommar

    SvaraRadera