måndag 4 oktober 2010

Ny vecka och ny månad och så ett problem!

Lite sent kanske men jag har ju totalt missat att uppmärksamma Oktober månads inträde. Fattar tills ni att det redan är oktober, det är höst på riktigt nu vänner! Oktober, det betyder att min äldsta dotter fyller 8år. Inte klokt. Men det är ett tag kvar tills det är dags. Men nu är det dags att planera. Några bra tips på 8-års kalas. Här pratas det om disco eller pyjamasparty. Men inget är bestämt. Känns som om de traditionella kalas lekarna och fiskdammmens tid är förbi måste bli lite häftigare nu liksom...Har själv aldrig varit på pyjamas party, vad gör man liksom, sitter och myser i pyjamasar, ska man ha övernattning då eller går man snällt hem och sover? Nää kanske är disco ändå? Tips tack!!

Dagens i-landsproblem. Sedan äldsta dottern bröt benet har hon blivit otroligt populär. Leker inte alls med sin gamla bästis. Har under de senaste 6 veckorna lekt med en annan tjej. En av de populära häftiga tjejerna i klassen. Ja, ja vet de är 8 år men sådant är redan klart och uttalat...

Hon har i alla fall fått en plats i coolagänget. Flera har bett om att få komma med oss hem, men hon har verkligen fastnat för en tjej. Idag rngde en annan flicka från klassen och det bestämdes att hon skulle med hem imorgon. Allt frid och fröjd. Nu ligger dottern och gråter i sängen för hon har ångrat sig och vill inte alls leka med henne imorgon. Jag tycker att hon måste göra det för man lovar inte och sedan ångrar sig. Samtidigt kan jag förstå hur hon känner det. Inte kul när man blir tvingad till något man inte vill, men samtidigt måste man lära sig att tänka innan man lovar och lovade löften håller man eller? Vad hade ni gjort? Flickebarnet som ska komma hit är ju förmodligen glad över det...Imorogn när det väl är dags så har det förmodligen vänt och allt är frid och fröjd. Ungefär så är de varje dag. Först vill man inte gå till fritids och absolut inte stanna länge och sedan när man blir hämtad så har man knappt tid att gå och man vill alltid fortsätta någon lek med någon kompis hemma...

Nu till något annat. Många verkar ha problem med blogger. Jag också. Många ge upp och "flyttar". Inte jag, jag håller i ett tag till i hop om att det ska lösa sig. Har alla problem med error texter, svårigheter att kommentera och fotoinläggning? Är det svårt att kommentera mina inlägg också? Jag villl vara kvar här och ha allt samlat liksom...

Nej, nu ska jag läsa runt här lite!

3 kommentarer:

  1. Jag har nog bara fått error en eller 2 ggr inne hos dig.
    Det är kanske bara tillfälligt som blogger har problem men eftersom det verkar vara återkommande så drar jag vidare :P
    Sen tycker jag det är många som skriver att de haft problem inne hs mig och det känns inte så bra :(
    Men men, jag återkommer när jag är klar med den nya bloggen, kanske tar en vecka eller 2 :P

    SvaraRadera
  2. Jag har inga som helst problem med blogger....

    SvaraRadera
  3. jag får error över allt och ingenstans och är förbannat trött på det! Jag låter bli att blogga och läsa bloggar när det inte går och provar igen nästa dag. Förhoppningsvis fixas detta snart annars byter jag portal! Jag vill kunna blogga när jag känner för det och inte när blogger tycker att jag får ;-)

    SvaraRadera