tisdag 30 november 2010

En vanlig tisdag

-Vaknade 6.00
-Fixade frukost
-Väckte barn
-Åt två ägg och drack en kopp te
-Fixade ordning
-Åkte till jobbet
-Busa och skoja
-Drack en kopp te och åt två clamentiner
-Mätte barn och jämförde längder
-Tränade luciasånger
-Åt sallad med kalkonkött samt soltorkadtomatsås
-Rasta
-Tackade nej till ett nytt jobb (Ja jag fick det jag sökte!)
-Åkte till universsitetet
-Gick på föreläsning om barn och matematik
-Drack en latte
-Lite till föreläsning
-Åkte till fritids
-Hämtade barn
-Åkte hem
-Hoppa på ct:n
-Duscha
-Surfa
-Hjälpte till med matteläxan (en adventsläxa i form av en mattejulkalender som ska räknas varje dag! Väldigt kul gjort av fröken.)
-Fixa middag till barnen
-Serverade
-Såg på lilla aktuellt med barnen
-Borsta tänderna på barnen
-Stoppa barnen i säng och satte igån varsin sagoskiva.
-Fixa en kopp te och dela frukter
-Började äta och skriva detta inlägg....
-Avbrott nr 1, byta cd
-Fortsatte med detta inlägg...
-Avbrott 2 , stänga av cd och säga godnatt till barn 1
- Fortsatte med detta inlägg...
-Avbrott 3, stänga av cd och natta barn 2
-Fortsattte skriva....
-Hörde något krossas i köket
-Fick plocka upp en krossad glasram som dotter 1 tappat när hon skulle dricka
-Damsuga
-Prata med ledsen dotter
-Skriver klar samtidigt som jag för första gången tittar på "Iform med Anna Anka"

Kvar att göra; Läsa bloggar, skriva utvecklingsamtal, se på tv, borsta tänderna och tvätta mig, läsa , sova!

Vem orkade läsa? Helt ointressant eller hur?

5 kommentarer:

  1. Jag läste =) Såg dej ju inte idag så det var intressant att höra om din dag =)

    SvaraRadera
  2. Ha ha! jag orkade läsa med ett leende på läpparna! Känner igen mig fullt ös och vips så var dagen slut! Trevlig kväll! Och vad roligt att du hittade till mig! Du är varmt välkommen!

    SvaraRadera
  3. Låter som en fullsatt dag =) Orkar du se på TV sen? DET brukar inte jag orka =)
    Kramiz

    SvaraRadera
  4. Haha, jag orkade läsa!:)
    Fullt ös medvetslös!
    Kram

    SvaraRadera
  5. Å så vaknar man dagen därpå o kör samma rutin igen....och igen....och igen. Pang, bom är barnen stora, utflugna o man sitter där o undrar häpet vart åren tog vägen ;)

    SvaraRadera