söndag 21 november 2010

Lördag!


Dagen tillbringades på stan tillsammans med mina mest älskade. Sedan bar det även av till MAXI. Där bjöds det på både prinsesstårta, taco, och choklad så vi kom mätta ut därifrån! Det gillas av den gamla smålänningen :-) Min pappa kommer att bli stolt över mig som har takterna kvar!
Lillsyster har pratat om lussekatter hur länge som helst och eftersom mamman inte hinner baka så införskaffades några i affären. Humm ....inte alls som hembakade, men men det ska bakas, men inte nu och inte nästa helg, kanske kan hinna med det någon kväll i veckan... (Lite dåligt samvete får man när man hör/läser om alla er som är så husliga!)

De första skumtomtarna följde också med hem. Så det blev en liten fuskstart på adventsfika här hemma. Brukar ju alltid ta det till försa advent annars, men nästa helg är ju maken och jag borta så det kanske var tur att det blev av ändå.
Kvällen avslutades med räkor och avacado till mamman och rostat bröd/baugett till de som inte lever efter GI dieten.... En super bra film till de vuxna "Mitt namn är Khan" rekomenderas varmt, och "Toy story 3" till tjejerna.
Ifredags grät båda tjerna hejdlöst när de såg "Tomte tass" Lillsyster är väldigt känslig och grät vid flera tillfällen och storasyster bröt ihop fullständigt på slutet men hennes gråt berodde mest på skanad efter Tindris...Allt blev så jobbigt men i det stora hela var det en väldigt fin film....

2 kommentarer: