måndag 1 november 2010

Måndag, höstlov och livsfundering!

Ny vecka. Man vaknade utvild trots att det var måndag. Verkligen skönt att ha fått en extra timma denna helg. Denna vecka är det höstlov, till barnens glädje. Eller storassters. Lilasyster fattar inte riktigt. Första lovet liksom. Men hon gillade att det bara var fritids idag. Storasyster tycker att hon borde få vara helt ledig förstår ite varför hon ska vara på fritids när det är lov. Men det är bara en dag kvar sedan ska familjen vara ledig två dagar tillsammans. Vi ska ut och åka båt på barnens begäran. Cinderella ska få besök!

Min 8-åring är full av funderingar, idag hörde hon en radioreklam so bitvis lät: "livet blir inte alltid som man tänkt sig..." Hon sitter tyst ett tag och säger sen, "mamma mitt liv blev inte som jag tänkt, jag trodde jag skulle bo med Tindra tills jag var 14 och hon blev för gammal" Gör så ont i mamma hjärtat. Hon saknar henne så. Ritar henne varje vecka i skoldagboken och frågar hela tiden när vi ska hälsa på henne igen. Så svårt och ledsamt. Smärtar att det tar sådan tid att gå vidare...

2 kommentarer:

  1. Vad härligt med en kryssning!
    Men stackars lite, man jag tror att hon kommer över det snart. Barn är ganska bra på sånt. Oftast bättre än oss vuxna.
    kramar

    SvaraRadera
  2. Mysigt att vara tillsammans och göra något ;)
    Tänk om man fick veta allt barn grubblar på, så skulle man kunna hjälpa till mycket mer.
    Bra att hon berättade det så ni kan finnas där ;)
    Kramiz

    SvaraRadera