måndag 8 november 2010

Nu kommer det!

Idag har vi officiellt, i min mening, övergått till vinter. Något annat kan man väl inte säga när termometern visar -7 klockan 6.30 på morgonen. Bara för den stressade mamman att riva fram vinterbyxorna till barnen. Ja, jag tillhör dem som låter barnen "frysa in sig". Tycker inte det är klokt att dra fram overoller och liknande innan det är kallt på riktigt. Vad ska barnen ha på sig då när det blir kallt på riktigt? Nej här väntar vi in i det sista! Men idag var det dags att inse att nu är det dags, vintern är här!

På vägen hem hörde jag dessutom en värdervarning (av nästhögsta klass! )riktat till bland annat alla oss i östergötlandid. Det varnas för 2-3decimeter snö och storm. Imorgon kanske "DEN" dagen kommer. Dagen som alltid överaskar alla i vårt land. dagen då man inser att man borde lockat fram jackor, mössor, bytt däck på bilen, hittat skrapan till rutorna och framför allt dagen då man inser att man (läs maken) borde bytt däck på bilen. Men jag är förberedd! Maken är redan beordrad garagetjänst en stund framöver...

Själv ska jag ha det väldigt jobbigt ikväll måste ju orka allt jag ska göra och idag är det mycket...Det är ju "Biggest loser" samtidigt som "Ung och bortskämd" sedan har vi ju "Våra vänners liv" och däremellan ska man orka fylla på tekoppen vojne,vojne hur ska detta gå??? Ge mig styrka så jag orkar allt medan maken slappar i garaget!

4 kommentarer:

  1. Ja, hua. Jag har inget emot vintern. Men kylan gillar jag inte.
    Ha en fin kväll

    SvaraRadera
  2. håller med, tycker inte man ska klä dom i vinterkläderna alltför tidigt!

    SvaraRadera
  3. Ja mina barn får också frysa in vintern liksom!
    Men stackars stackars dig vad mycket du har i kväll, kanske maken kan koma in emellan varven och fylla upp tekoppen åt dig, haha ;)
    Kramar

    SvaraRadera
  4. Hej snygg-Sandran!

    Tror du inte att just de datumen är jag i Linkeboda! Inte klokt ju! Men du, hojta till nästa gång du kommer så är det klart att vi ska ta en fika!

    Och det är lugnt med pengar, gjort en del dumma val bara, inget mer än att man får dra åt svångremmen ett tag =)

    Puss och kram!

    SvaraRadera