söndag 21 november 2010

Så var det söndag igen!

Håller med äldsta dottern "Mamma varför går helgen så fort, det borde vara en veckas ledigt och så helg och sedan en veckas skola/jobb" Men men, tyvärr är det inte så. Bara att greppa och inse att imorgon är det måndag igen.

Dagen har bjudit på kladdkakebak, cykeltur för att lämna liten hos kompis, fika och förtidig uppvaktning av mamma och sambo, matlagning, plock och fix, speltime med yngsta dottern. Dessutom är maken och älsta i väg och hämtar adventsgran. Nej den ska inte lysa förän till nästa helg inte stjärnorna och ljustakarna heller! De ska däremot få komma fram redan på fredag eftersom vi åker bort sen. Förstår inte alls varför vissa måste envisas med att ta fram sina adventssaker flera dagar och ibland veckor för tidigt.... Snälla vänta så vi kan få uppleva lite riktig adventskänsla vid RÄTT tid!

Blev uppringd idag (ja, på en söndag!!!), kallad på intervju på onsdag....Humm....nu börjar jag få kalla fötter....Är det verkligen mening att gå dit när man velar så?! Det var ju detta jag ville för ett par veckor sen men nu???? Jag vet inte....

Ikväll blir det jag och de ensamma mammorna och sedan "Knight and days"!!!!

3 kommentarer:

  1. Prova, man kan ju alltid tacka nej sen!? Jättefin hus-ljuslykta :-)

    SvaraRadera
  2. Man får ju har alla finna stjärna under en så kort tid. Så jag sitter och njuter av mina adventsstjärnor. Hihi Men hoppas du gillar mig ändå även om jag är tidig med alla fina adventljus.
    //Kram

    SvaraRadera
  3. Ja, gå dit och känn efter hur det känns efter intrvjun :)

    SvaraRadera