tisdag 21 december 2010

Dan före dan före dan före dopparedan!

Hemska tanket är tisdag kväll och på fredag är det stora dagen D. Julafton. Nu går det undan kan jag lova, julklapparna är klara och de flesta även packade, men maten...hua det måste handlas och förberedas en hel del till. Tur att det är sista dagen man jobbar imorgon sedan har jag en hel dag till de sista förbveredelserna, ja ja det löser sig nog...Hummm ingen julstress här inte...

Dagarna har rullat på och det är mycket dom tar min energi just nu. Min svärfar och vecka svärmor åkte till brasilien för ca 1½ för att hälsa på släkten, främst svärmors föräldrar som är gammla och dåliga. Kanske för sista gången. I lördags ringde telefonen och maken svara, hörde hur han fullständigt bröt ihop i köket en kort stund in i samtalet. Barnen och jag höll på att klä granen och allt avstanna. Alla tre trodde självklart att nu hade gammelmormor eller gsmmelmorfar i Brasilien lämnat jorden. Maken avslutar samtalet och kommer gråtandes och skakandes in och sätter sig i soffan och meddelar att hans pappa fått en hjärnblödning. Hans pappa! Barnens farfar , min svärfar. Han har under fredagen fått tre blödningar och den tredje gjorde honom halvsidigt förlamad. Nu är allt väldigt ovisst. Han kommer ev inte att kunna flyga hem förän någon gång i feb som tidigast och om förlamningen släpper vet man inte. Det positiva är att han minns allt och är helt klar i huvudet. Men tankarna har varit hos honom och detta har påverkat oss alla. Sedan är det alla tankar om framtiden, jobbigt att inte veta...

Avslutar med att gratta Daniel i Ung&bortskämd till vinsten! Rätt röstat. Helt klart rätt vinnare av de tre finalisterna. Även om en av dem borde varit TJ.

Dags att gå på date med kudden!

3 kommentarer:

  1. Gud vad tråkigt det är att höra dårliga nyheter från er. Jag som trodde att det inte kunde hända er något mer det här året, det är ju inte då mycket kvar av det. Jag hoppas allt går åt rätt håll. Hoppas att julen blir bra för er och inga mer tråkiga händelser. Kram

    SvaraRadera
  2. Tråkigt när det händer sånt. Sänder styrkekramar till er och ta hand om er.
    Kramiz

    SvaraRadera
  3. Vi går till mamma och pappa så jag slipper laga mat, men jag har lite julklappar att slå in men jag e ju så lat :)
    Kram

    SvaraRadera