måndag 3 januari 2011

Det blir inte alltid som man tänkt sig!

Idag skulle jag börja jobba och barnen skulle till fritids men mamma hjärtat hade inte lust att skicka iväg någon för jag antar att de känner sig som jag. Genomförkylda. Jag är nog kanske värst, men de snorar rejält de också. Bäst att passa på att vabba när man kan göra det med gott samvete liksom. Från och med nästa vecka blir det värre och då blir jag den elaka mamman igen, ni vet hon som alltid skickar iväg barnen och hoppas på att det ska gå hela dagen utan att någon ringer...

Hummm skäms för att jag är sådan men jag har väldigt svårt för att vara hemma från jobbet då jag vet att jag är behövd. Det är en av de saker jag ska förändra under året ni vet, ett av mina löften. Ta hand om sig själv och sina egna barn när det behövs. Jag började idag! Bra va, och vet ni va? Jag känner att jag gjort rätt ingen dåligt samvete här inte, kanske beror det på att jag vet att det typ är 10 pedagoger på lika många barn???

5 kommentarer: