söndag 20 februari 2011

Så var det söndag efermiddag igen!

Idag har äntligen mitt väggord till köket kommit på plats efter ca 2 års väntan i gaderoben. Ja ,vår köksrenovering har varit pg under lång tid men något annat projekt i något annat rum har hela tiden kommit före :-)
Men skam den som ger sig bra blev det till slut i alla fall!
Snart är ännu en helg till ända och jag är som vanligt frågandes. vart tog dagarna vägen? Hur kan två dagar gå så fort? Kommer nog aldrig att förstå detta med helgens framfart...
Hade en trevlig dag igår med huset fult av folk. Lycka var stor när Eric Saade visade svenska folket hur "popular" han är. Man det andra bidraget???Lillasyster sa: "Jag tror jag drömmer de där blå töntarna kan väl inte vinna!?!" Ja, smaken är som baken-delad!
Idag har vi haft ytterligare en kall men solig och fin dag här Linköping. Maken och jag tog en promenad i solskenet skönt och uppiggande!
Döttrarna har roat sig med mitt gamla dockskåp hela dagen. Har haft det på vinden sedan kanske 2 år tilllbaka efter att det bara stod och dammat men idag var det plötsligt efterfrågat igen och som sakt det har sysselsatt de små liven hela dagen. Men i morse saknades syskonkärleken här eller vad säger ni? Dessa skyltar sattes upp efter frukost...



Storasyster börjar och lillasyster kontrar med ännu en hemsk elakhet
:-)
Man har svårt att låta bli att skratta eller hur???

6 kommentarer:

  1. Hahaha, underbara skyltar, underbara ungar! Måste lamineras till eftervärlden (skyltarna alltså...)! Jättesnyggt med det svarta ordet på en ren vägg, verkligen! Vi måste snart ta en träff hemma hos dig så jag äntligen får se hur du bor *nyfiken*. Kram

    SvaraRadera
  2. Vilka fina väggord! Jag älskar sånt. Du vet vad man säger, bättre sent än aldrig ;-)

    Söta skyltar!
    Sådana har vi här också.

    Kram

    SvaraRadera
  3. Jättefint väggord, vi har 2 i köket: "Det här köket är kryddat med kärlek" och "Family is forever".

    Alltså dessa barn är bara för underbara :)

    kram

    SvaraRadera
  4. Jättefina väggord ;) Något likande hade jag tänkt mig i köket här, så småningom.
    Ha en fin dag!

    SvaraRadera