tisdag 1 mars 2011

Imorgon gäller det!


Snart kanske vi tillsammans kan hjälpas åt att hitta de här små finingarna någonstans i vårt land!

Efter ännu en vab-dag så känner jag mig redo att gå till jobbet imorgon igen. Lillasyster får dock stanna hemma en dag till iaf. Maken är ledig så nu får han ta över. Blir lite rastlös att gå hemma med sjukt barn tycker jag. Speciellt när barnet mestandels sover. Idag vaknade hon iaf tidigt, strax innan jag och storasyster skulle knata iväg till skolan. När jag kom hem igen fick hon lite frukost som hon mest lämnade. Vi planerade att spela spel och jag plockade fram medans hon försökte äta men när frukosten var avklarad sa hon "Mamma jag vill sova" Sedan sov hon till 11.45. Jag passade på att baka några muffins till em-fikat och förbereda maten som nu just precis är äten. Alldeles snart ska storasyster hämtas och sedan är det dags att smaka av muffinsen. Är lite inponerad trodde faktiskt storasyster skulle komma hem idag. Tyckte hon verkad elite hängig igårkväll och idag på morgonen. Kanske inte ska ropa hej än iof. Ikväll är det kvällsgympa på schemat, dock bara en tur frqmåt tillbaka idag då!

Det slog mig nu att det är första mars idag. Våren är här eller?! Känner ni att våren är på gång, berätta gärna om vårtecken så kan vi glädja varann och hålla hoppet uppe tillsammans!

3 kommentarer:

  1. Det är inte roligt med sjukdommar! Tar lixom aldrig slut. vårtecken verkar långt borta hos mig i mellan norrland, men vi har haft plus grafer några dagar på dagen! =) det uppskattas!

    SvaraRadera
  2. Det känns i alla fall att våren är på gång ;))
    Sol och plusgrader har vi haft i några dagar nu.
    Ha en fin kväll

    SvaraRadera
  3. Jag tror våren är på gång nu. Ska visst bli plusgrader till helgen.
    Och det känns lite vår när jag är ute och går nu i den härliga solen.

    / Nettan

    SvaraRadera