måndag 21 mars 2011

Lördagen och gårdagen...

Kalas hela helgen lång!
Vi har besökt min pappa. På söndag fyller han 60 år. Inte klokt vad tiden går. Han har tillbringat de senaste vekorns i Thailand men nu när han kom hem passade vi på att åka dit gratta honom. Detta eftersom maken jobbar nu i helgen då den riktiga dagen infaller. Åkte tidigt lördag morgon. Åt tårta och hade det mysigt. Fick höra allt om Thiland och se en massa underbara foton. Kan bara säga en sak. Jag ska dit. Någongång det lovar jag. På kvällen bjöd vi ut gamla pappsen och hans sambo på mat. Även brorsan och hans flickvän var med.
Söndagen bjöd också på en massa skojigheter. Solen sken från klarblå himmel så vi drog iväg till en tips/bingo promenad. Långt var det. Tog över en timma att gå med barnen. Men bingon gjorde det hela spännande. Storasyster hade turen på sin sida och fick en rad vilket resulterade i en godispåse. Snäll som hon är så delade hon självklart med lillasyster. Mammas finaste!
Sedan var vi iväg och tittade på alldeles nykläckt bebis. Oj vad små de är!!!! Men denna lilla goding var extra liten bara 2900 som nyfödd och sedan drabbad av viktnedgång. Vägde bara 2600 igår 19 dagar gammal...Men så söt. Mina döttrar är nu chockade, ska vi få en SÅ liten????
Tror de trott att det skulle komma ut en 1 åring som man kan leka med :-)
Väl hemma igen tittades det på de två sista perioderna i hockeyn. Kan väl säga att stämningen inte var så god efter att både mitt och makens favolag spelat sina sista matcher för denna sässong:-(

2 kommentarer: