onsdag 30 mars 2011

Ta vara på livet!

Under den senaste tiden har jag i min närhet sett hur fort livet kan ändras. Flera gånger har jag slagits av tanken att livet är skört och attt man aldrig vet vad som väntar. Allt kan kastas om kull från ena dagen till den andra. Har funderat mycket kring detta. Sjukdomar och olyckor drabbar alla oavsett ålder och detta är en hemsk tanke. I många fall kanske det ändå slutar lyckligt men i vissa fall händer det ofattbara och livet förändras radikalt och för alltid. Detta får mig att tänka till lite extra kring vad man prioriterar här i livet. Vad är egentlligen viktigt? Idag har jag i allafall njutit av livet på alla sätt. Bort med alla måsten och negativa tankar. Vi har kalast här hemma och jag är övertygad om att jag gett mina döttrar fina minnen som de förhoppningsvis bär med sig hela livet. Det är så det ska vara, vi ska skapa harmoniska situationer av glädje för ingen vet vad som väntar. Att ta dagen som den kommer och göra den bästa av den är viktigt. Varför gräva ner sig i en massa tråkighete? Solen skiner barn barnen är glada och jag är lycklig. Precis som det ska var. Vad gör väl egentligen lite restskatt när allt kommer till kritan? Bara att inse att man förmodligen gjort något alldeles fantastiskt roligt för de pengarna som man faktiskt bara haft till låns! Se positiv på livet för det ska jag göra från och med nu. Ta hand om er och njut av livet i detta nu för det finns ingen repris på dagen då du kan göra om!

3 kommentarer:

  1. Så fint skrivet, håller med dig att man måste stanna upp ibland och ta vara på varandra.
    Kram

    SvaraRadera
  2. håller med dig!
    bra och tänkvärt skrivet
    kramen

    SvaraRadera
  3. Bra skrivet <3 Ska lyda dej, jag lovar =)

    SvaraRadera