söndag 6 mars 2011

Varför sparar man?!


Nu är det färdig lekt med det gamla dockhuset för denna gång. Tänker faktiskt överaska barnen med att renovera det lite tills nästa gång det ska ner igen. Har ju hösten på mig sen när jag är ensam hemma med lillbebis medan de är i skolan. Kanske blir lite roligare om det är mordernare liksom. Är i alla fall glad att min pappa sparade det gamla huset och alla möblerna till det. Men vad sparar jag? När maken gick upp med det på vinden idag så kom han ner med en massa påsar och kartonger med sparade bebis/småbarnskläder! Måste säga att jag inte förstår vad jag tänkt på när jag sparade allt det där. Jag vill inte använda något av det som finns sparat. Smaken och stilen har ändrats kan man lungt säga. Bara att erkänna att maken återigen har fått rätt. Han sa det när jag började packa ner de små kläderna för så där 6-7år sedan! Humm, ska börja lyssna på honom tror jag, ibland är han faktiskt rätt så smart måste jag erkänna. Nej, min bebis ska vara en cool 2011. Nu ska jag börja shoppa. Inte mig emot. Måste ju ha något att sätta på liten, en säng och en vagn kan ju kanske också vara bra eller vad tror ni?

5 kommentarer:

  1. Visst är det kul att spara vissa saker = ))
    Mitt gamla dockskåp tapetsera jag med mina barn när dom var mindre.
    Fondväggar och annat modernt, det blev jätte-fint.Kläder är oxå kul att spara för mycket kommer ju tillbaka = ))
    Kram Helene.

    SvaraRadera
  2. Vissa plagg kan va kul att spara, sådana man har minnen till. Det har jag gjort, nu har jag en skokartong med "guldkorn" från sonens baby-tid. Allt annat har åkt iväg till släktingar alt blocket/tradera.
    KRAM

    SvaraRadera
  3. Jag är en sån som sparar, min man kastar. Det funkar. För det mesta:)
    kram.

    SvaraRadera
  4. Åååå Robin och Leo har ett likadant, önskar att det hade varit mitt gammla men det hade min kära mamma gett bort till någon så jag åkte och köpte ett nytt till killarna )

    SvaraRadera
  5. Jag har oxå sparat mitt gamla dockskåp, kanske borde pmpa det oxå o ta ner de från vinden!
    Ja du det där med att spara gamla barnkläder har jag oxå gjort, men jag har sååå svårt att skiljas från dem;-)
    Kram K

    SvaraRadera