torsdag 14 april 2011

Idag har vi varit på stan!

Föprvånar mig själv. För andra torsdagen i rad blev den annars återkommande torsdagsstädningen inställd. Eftermiddagen tillbringades på stan tillsammans med mina finaste prinsessor. Storasyster hade en tid hos optikern. Detta efter skolans inrådan. Som vissa kanske vet så har min dotter det lite svårt i skolan och nu undrade personalen där om det kanske kunde bero på dålig syn. Jag sa att hon sett bra på alla kontroller på bvc och även senast hos skolsköterskan. Men jag tog ändå tag i det de bad mig om. Jag har inte upplevt att hon ser dåligt. Men jag hade fel. Min lilla sötis är översynt och har ett brytningsfel! Hon kommer att få glasögon som ska användas vid läsning osv. Fattar inte hur jag kunnat missat detta??? Men jag har iof bara tänkt på att hon ser bra på långt håll och det är ju det de kollar på de flesta kontrollerna på bvc och i skolan. Jag har aldrig varit med om att de kollat hur väl de ser på nära håll. Tänk om detta har varit ett problem hela tiden? Det kanske är därför hon int har så lång koncentration och inte orkar så länge? Men nu ska det i alla fall bli ändring på det. Tre par glasögon är hemlånade och dottern har bestämt själv vilka hon vill ha. Maken och jag har en annan önskan men det är ju hon som ska ha dem och hon som ska trivas med dem. Dessutom ska de ju inte användas jämt så vi låter henne ta detta beslut själv. Hon tycker att detta med glasögon känns lite "pinsamt" som hon själv sa. Men hon valde stolt ut tre par och bar sin lilla påse på stan och sprang in för att visa pappa när vi kom hem, så helt hemskt är det nog inte. Dessutom sa hon själv att bokstäverna blev större och svartare när hon testade fram rätt glas hos optikern. Detta kan vara tillfälligt och kan rätta till sig i och med att ögat växer. Så om något år kan synen vara normal igen. Men med tanke på att både jag och maken har synfel så var det väl änndå väntat. Passade på att shoppa lite på stan när vi ändå var där. Lillasyster handlade till morgondagens disco och storasyster köpte kläder till skolavslutningen! Barnen handlade även varsit bokmärksalbum och bokmärken för det pressentkort de fick hos en bikhandel i julas. Alla nöjda och glada!

1 kommentar:

  1. Men gud så dumt, nu skäms jag, och inget har du sagt heller! Det fanns inga album och bokmärken på Ullared, de var slut =( Skulle säga det till dej men det har helt fallit bort bland allt annat! Sorry! Kramis

    SvaraRadera