måndag 18 april 2011

Nu känner jag det igen!


Maken mådde ungefär som väntat (och förtjänat) igår. Så döttrarna och jag drog iväg ut på promenad direkt efter frukost. Plockade lite påskris och håvade upp några små grodyngel (eller är det kanske mygglarver?!) Hade en mysig förmiddag tillsammans innan vi gick hem och fikade. Sedan satt jag i lä i solen en stund och bara njöt av solens värme. Tyvärr blåste det ganska rejält, men en stund kunde man allt stå ut. När maken börjat vakna till liv och blivet människa igen började vi med kaklingen av köket. Som vi väntat på den stunden, men den som väntar på något gott t Blev så snyggt, nu fattas bara fogen. Ni kan se en lite skymt av bänskiva och glasmosaiken på näst kommande bild.



Idag har vädret visat sig från sin allra bästa sida, Strålande sol OCH ingen jobbig vind för en gångs skull. Då känner jag åter igen den där underbara känslan: Jag har världens bästa jobb. Vem kan ha det bättre än oss förskollärare i förskolan. Vi får verkligen alltid njuta av vädret. Helt underbart att ha chansen att få njuta till max av dessa första fina dagar med sommmarvärme. Tycker så synd om er alla som blir utsläppta lågon tills solen och värmen försvinner om eftermiddagarna. Barnen och jag passade på att fira dagen och påsklovet med varsin stor skål glass, självklart satt vi ute i solen och smaskade i oss. Finnns det något bättre än kall glass som smälter i solen?



Fick en överaskning i dag på jobbet fina arbetskamraten Jenny hon hade besökt Gekås i Ullared i helgen och hade inte kunat låta bli att köpa mig en lite sak. Eller kanske inte mig men lillebror. En så söt liten Barbapapa filt. Tack ännu en gång Jenny, den kommer bli perfekt att ha i vagnen när liten tittar ut. Så mysig! Känner att jag själv MÅSTE planera in en tur till detta fantastiska varuhus nu. Måste verkligen dit innan jag blir alldeles för tjock och otymplig. Mycket måste införskaffas när man väntar en liten sladdis och inte har sparat något efter de första barnen!

5 kommentarer:

  1. Påskris måste vi plocka också. Underbar dag ni fick.
    Kram

    SvaraRadera
  2. Härligt! glad jag blir när jag läser det du skrivt! Tevlig dag! Kram

    SvaraRadera
  3. Glass som smälter i solen är gott :)

    Kram

    SvaraRadera
  4. Åh vilken härlig dag ni haft!
    Glass är gott:)
    Hoppas allt är bra med magen:)!
    Kram.

    SvaraRadera